A hivatalos sajtófotókkal szinte egy időben került fel a YouTube-ra néhány videó is a Kia EV9 modellről, melyeken alaposabban bemutatják a méretes családi SUV-ot. Nézzük milyen további érdekes részleteket tudtunk meg. A Dél Koreában megtekintett autó méretes, 21 hüvelykes kerekeken gördül, a keréktárcsák villanyautósan burkoltak a jó légellenállás érdekében, háromszög és négyszög dizájnnal egyaránt elérhetők. Az EV9 hosszúsága 4,9 méter, szélessége kb. 2 méter, magassága pedig közel 1,8 méter. A mai Kia modellekhez hasonlóan az EV9 is kap első csomagteret, amely a Niro és EV6 modelleknél jóval méretesebbnek tűnik, és még a harmadik sor mögött is méretes hátsó csomagtér marad. A töltőnyílás az e-GMP autóknál megszokott módon a jobb hátsó sárvédőre került.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Reggeli cikkünkben a korábban kiszivárgott műszaki adatok alapján még azt írtuk, a csúcsmodell várhatóan 400 lóerős lesz majd, az egyik lenti videó szerint azonban az EV9 megkaphatja a Kia EV6 GT modell 600 lóerős, kétmotoros összkerékhajtását is, amivel a 4 másodperces 100-as sprint sem tűnik elérhetetlennek. A másik videóban „csak” 5 másodperces gyorsulásról beszélnek. A hónap végén a hivatalos premieren vélhetően kiderül, hogy melyik pletyka válik valósággá. Az irányváltó a Kiákban megszokott, középkonzolon lévő elforgatható gomb helyett ezúttal felköltözik a négyküllős kormánykerék mögé, ahol egy masszív, méretes kar tölti be ezt a funkciót. A középső kijelző alatti érintőgombok rejtettek lesznek és megszűnik a dupla funkcionalitás. Nem kell majd váltogatnunk, hogy a légkondicionáló rendszer, vagy az audio- és navigációs rendszer funkcióit szeretnénk vezérelni. Helyette a légkondicionáló egy saját 5 hüvelykes érintőképernyőt kapott az EV6-ból is ismert két darab 12,3 hüvelykes képernyő között. A megoldás hátránya, hogy az utas számára kissé távolra került, a vezetőnek viszont lényegesen kényelmesebb, mint a funkcióváltás. A hőmérséklet szabályozása és a ventilátor erőssége ráadásul fizikai gombokat is kapott. A harmadik sor utasai pedig a tetőbe szerelt gombokkal szabályozhatják a légkondicionálót. A hangerőszabályzó fizikai kezelőszervet kapott, amely nem a szokásos tekerhető rádiógomb, hanem egy kis görgő középen az elakadásjelző nyomógombja felett. Ötletes megoldás. A Fully Charged Show videója bizonyítja, hogy felnőttek is elférnek a harmadik sorban, és nem csak az első két sor, de a leghátul ülők üléstámlájának dőlésszöge is szabályozható. Apró érdekesség, hogy a hatüléses változat második sorának körbeforgatható ülései nem csak menetirányban és menetiránynak háttal rögzíthetők, hanem a nyitott ajtók felé fordítva is, így ha valahol várakozunk nyitott ajtóval az ülésben pihenve gyönyörködhetünk a tájban. A pontos hatótávra a közúti tesztekig várnunk kell, de bizakodásra ad okot, hogy a bemutatóban szereplő példány 91%-os töltöttségnél 436 km-es hatótávot jósolt. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!