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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Új, olcsó villanyautót hoz Európába a BYD

elektromos autó

A BYD úgy döntött végre, hogy az olcsóbb villanyautóit is elhozza Európába. De érkezik egy prémium termékük is, a legmodernebb technikával felszerelve.

Úgy tűnik nem adják át a piacot az MG-nek.

Ár/érték

Bár az MG4 messze nem egy tökéletes autó, 13 milliós indulóárával remek ár/érték arányt képvisel, így véleményünk szerint hazai sikerének kizárólag a gyártási darabszám szabhat határt – márpedig elvileg ebben élen járnak a kínaiak.

De nem marad versenytárs nélkül a típus az európai piacon, ugyanis a világ egyik legnagyobb villanyautó gyártója, a BYD most azt jelentette be, hogy elhozza a kontinensre olcsó, 30 ezer eurós Dolphin modelljét is.  A kocsit Kínából már ismerjük, de állítólag az európai verzió 190 milliméterrel hosszabb, 4,29 méteres lesz, 2,7 méteres tengelytávval.

BYD Dolphin

A BYD Dolphin a hírek szerint két akkumérettel lesz kapható,

a 45 kWh-s változat 30 ezer eurónál, nagyjából 11 millió forintnál indul majd, a nagyobb, 60-as változat pedig erre 8 ezer eurót mintegy hárommillió forintot pakol majd rá, ezért cserébe viszont már 427 kilométeres hatótávot kapunk.

A típushoz nagy reményeket fűznek, úgy gondolják ebből adják el majd a legtöbbet Európában.

A delfin mellé fóka

De nem csak a Dolphin, a prémium középkategóriás Seal is érkezik Európba – ezt a vállalat a Tesla Model 3 közvetlen versenytársának tekinti. Az autó a cég legújabb 3.0-s platformjára épül, nem is közvetlenül az akkupakkba (cell-to-pack), hanem a karosszériába (cell-to-body) kerülnek a lítium-vasfoszfát kémiájú, strukturális Blade akkucellák.

A szedánt akár két motorral, 531 lóerősen is rendelhetjük, az akkukínálat pedig itt is kéttagú, a kisebb 60 kWh-s  mellé lesz egy 82 kWh-s is – utóbbinak 520-570 km WLTP hatótávot ígérnek attól függően, hogy összkerékhajtású-e vagy sem.

A Seal a negyedik negyedévben jelenik majd meg Európában, de már nyáron elő lehet majd rendelni. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy marad-e a kínai név, vagy, ahogy korábban hallani lehetett, Atto 4 néven kerül-e majd itt a boltokba.

BYD Seal

A márka autói hivatalosan még nem kaphatóak nálunk, de a cég folyamatosan lép be az újabb és újabb országok piacaira. Jelenleg Dániában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Norvégiában és Svédországban lehet megvásárolni az autókat, de hamarosan indul Ausztria, Belgium, Hollandia, Olaszország és Spanyolország is.

Magyarországon is bemutatkozott az MG4

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.