PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A kínai autógyártó egy olcsó modellt és egy prototípust villantott a Sanghaji Autószalonon. A BYD modellcsaládjait egy picit nehéz követni, mivel a két nagy termékvonal, az Ocean és a Dynasty is tartalmaz tisztán elektromos és plug-in hibrid modelleket, és vannak olyan típusnevek amelyek mindkét családban feltűnnek. A most bemutatott újdonságok közös pontja azonban, hogy modellcsaládtól függetlenül az új e-platform 3.0 architektúrát használják. Óceán Az Ocean sorozatba tartozó Seagull (sirály) is már a vadonatúj alapokra épül, azaz Blade LFP aksikat kap, amelyek közvetlenül a kocsi vázába kerülnek. Korábban voltak olyan hírek, hogy ezzel a típussal debütál az autógyártó saját fejlesztésű nátriumion akkumulátora is, de ennek egyelőre nincs nyoma. BYD Seagull. Forrás: BYD, via CnEVPost. A Seagull az A0 méretkategóriába tartozik, 3,78 méter hosszú, szóval nagyjából a Twingo és a Zoé között van méretben. 55 kW-os motorja nem a versenykategóriába nevezi, de a 74 lóerő elég lehet a városi autózásra, ahová a modellt szánják. BYD Seagull. Forrás: BYD, via CnEVPost. Kétféle akkumérettel rendelhető a típus, a 30, illetve 39 kWh 305, illetve 405 kilométerre elég a kínai CLTC szabvány szerint – úgyhogy ezt reálisan vegyük inkább 200, illetve 300 kilométernek. A töltési időre 30 percet ad meg a gyártó, de beálltak abba a sorba akik ilyenkor kicsit cselesen nem a megszokott 10-80, hanem 30-80 százalékról beszélnek. BYD Seagull. Forrás: BYD, via CnEVPost. A Seagull alapára átszámolva 4 millió forint Kínában, de ez az előrendeléses ár, és korábban azt láttuk, hogy a forgalmazás kezdetén ez csökken – írja a CnEVPost. Dinasztia A BYD egyik legnépszerűbb típusa a Song és ennek variációi, amelyekből idén az első negyedévben 143 ezer darabot adtak el. A Dynasty és Ocean modellcsaládban is megtalálható név alatt gyártott autókból létezik tisztán elektromos, és két plug-in hibrid is – utóbbiak a márka hagyományai szerint a teljesítményre koncentráló DM-p, és egy a hatékonyságot előtérbe helyező DM-i változatok. BYD Song L tanulmány. Forrás: CnEVPost. Az autógyártó most a Sanghaji Autószalonon bemutatta a Song L koncepciót, amely dizájnnyelvezetben a Dynasty család jövőjét hivatott felvázolni, és szintén az új, tisztán elektromos e-platform 3.0 alapokra épül. BYD Song L tanulmány. Forrás: CnEVPost. A fiatalokat megcélzó típus az oldalsó visszapillantók helyett kamerákat használ, és az időzítés utalhat arra, hogy ez akár a széria autóba is átkerülhet, ugyanis a kínai hatóságok idén július 1-től már engedélyezik az ilyen megoldásokat. BYD Song L tanulmány. Forrás: CnEVPost. Az elektromos Song eddig az Ocean családba tartozott, de most a kínálat bővül, és a későbbi szériaváltozat a Dynasty-ba is elhozza a belsőégésű motor nélküli opciót – olvasható a kínai villanyautós oldal helyszíni beszámolójában. Új, olcsó villanyautót hoz Európába a BYD 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!