PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Ultramodern és exkluzív tanulmánnyal rukkolt elő a Mercedes-Benz a Vision One-Eleven sportautó koncepcióval, ami, amellett, hogy újraértelmezi a 70-es évek ikonikus C-111 modelljét, teljesen újragondolt hajtáslánccal és életmód kollekcióval próbálja megmutatni a jövőt. Érdekes, hogy eredetileg az 1963-as C-111 koncepció még egy „kicsi, megfizethető sportautó” megalkotásáról szólt, ami jól rímelt a Baby Boomerek vágyaira, de aztán jött a Ford és a fiatal mérnök, Lee Iacocca a Mustang projekttel, így a német mérnökök kénytelenek voltak szegmenst váltani és túltervezni akkori tanulmányukat. A Mercedes legújabb koncepciója pedig tovább viszi ezt a vonalat, tehát sem nem kicsi, sem nem olcsó, sem nem a tömegeknek szól. Sok tekintetben különleges Az új koncepció ügyesen ötvözi a modern stílusjegyeket a retróval. Miközben külseje sportos, ellentmondást nem tűrő izomautónak hat, belül leginkább Lounge hangulatot áraszt, és ez jól megfér a szupersportkocsik minimalizmusával. A hajtásláncot is teljesen áttervezték a bajorok. A hatékony dinamizmusról axiál fluxusú YASA villanymotorok gondoskodnak, amelyek a teljesítményorientált hajtásláncok új generációjának első hírnökei. Az energiát hengeres felépítésű, folyadékhűtéses akkupakk tárolja. Szemből nézve az autó frontján is azonnal észrevehető a rokonság a C-111-gyel. A lekerekített légbeömlő a két oldalán a kerek lámpákkal első ránézésre szinte teljesen megegyezik, azonban amíg a korábbi modellen ez egy műanyag elem méhsejtszerű szerkezettel, a Vision One-on egy rugalmas anyagból készített kijelző 3D pixelekkel, amely akár üzeneteket is képes megjeleníteni a többi közlekedő számára. A Hyundai Ioniq 5-ön nagy sikerrel alkalmazott megoldáshoz hasonló stílus az autó hátulján és a belső műszerfalon is folytatódik. Forrás: https://media.mercedes-benz.com A belső lounge hangulat senkit ne tévesszen meg. Az autó brutális teljesítményre képes. Az egyszerre futurisztikus és luxus hangulatért a kontrasztos színek és a jól megválasztott magas minőségű anyagok a felelősek. A műszerfalat és néhány hasonlóan nagy felületet 100 százalékban újrahasznosított poliészterből szőtt szövet borítja. A küszöbön, a kormányon, a kartámaszon, vagy a hátsó szélvédő alatti kalaptartón viszont magas minőségű narancssárga bőr fut végig. A kormánykerék polírozott alumíniumból készült, ami a kartámaszokra kihelyezett pántokon is visszaköszön, erősítve a high-tech megjelenést. A Mercedes mind a felszereltségben, mind a funkcionalitásban a minimalizmusra törekedett. Jó példa erre az ülés kialakítása, ami nem követi a hagyományos ülések formavilágát, így nem is képez egy különálló egységet, hiszen az alsó, ülő része a padló szintjébe van integrálva. Az üléspozíció a Formula 1 világát idézi, ahogy az élénk narancssárga négypontos biztonsági öv a polírozott műanyag csattal szintén a sportosságot erősíti. A lounge hangulat mellé egy olyan koncepciót tervezett a Mercedes, amelyhez a komplett életstílusunkat is hozzáigazíthatjuk. A mérhetetlen mennyiségű kiegészítő megvásárlásával nem kell azon aggódnunk, hogy egy prominens társaságban titokban marad milyen járművel érkeztünk. A digitális high-tech megoldásokhoz képest éles kontrasztot teremt a retrofuturisztikus, mindössze 8 bites kijelző, ami a hatalmas pixeleivel kifejezetten speciális megjelenítést kölcsönöz például a sebesség kijelzésnek. A durva rácsos szerkezet hírszalag szerű stílusban képes megjeleníteni az információkat, de elboldogul a színátmenetekkel is, ami ebben a felbontásban megint csak különleges érzést nyújt a benne ülőknek. A nagy teljesítményű, axiális fluxusú motor és új akkumulátortechnológia kombinációját a Mercedes már sikeresen tesztelte az EQXX tanulmányban, ahol egy tényleges autópályás tesztben több, mint 1000 km-t tettek meg a mérnökök. 1000 km hatótáv, varázslatos dizájn – ilyen, amikor a Mercedes újra feltalálja az autót A nagyteljesítményű, folyadékhűtött, új kémiai összetételű hengeres cellákat a Mercedes-AMG High Performance Powertrain brixworth-i mérnökeinek köszönhetjük. Az axiál fluxusú motort pedig a Mercedes leányvállalata, az oxfordi YASA szállítja be. Ezek a motorok lényegesen könnyebbek, kompaktabbak, ugyanakkor erősebbek a ma használt radiális fluxusú motoroknál. Az új fejlesztés lényege, hogy az elektromágneses áramlás párhuzamosan fut a motor forgástengelyével, szemben a radiális fluxusú motorral, ahol ez az irány merőleges. Ezzel az axiális villanymotorok nemcsak hatékonyabbak, de sokkal nagyobb erőtartalékkal is bírnak, ami egy merőben új teljesítményszintet képes nyújtani. Mindezt úgy, hogy kialakításuk sokkal keskenyebb, azonos teljesítmény esetén pedig az axiál fluxusú villanymotor mérete és súlya, mindössze egyharmada egy radiális motorénak. 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!