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 Természetesen nem sajtóközleményről, hanem meg nem erősített információkról van szó a közösségi médiából, de legalább egy olyan fiók is van a források között, amely korábban már rendelkezett valós információkkal. Azért nem árt óvatosnak lenni a várakozásokkal. Kezdődik Ahogy azt nemrég megírtuk, július elején a Tesla több gyárában is átmeneti leállások voltak, mivel a vállalat most hajt végre különböző fejlesztéseket, átállásokat. Az egyik ilyen a sanghaji üzemben történik, ahol a frissített Model 3 gyártása indulhat meg hamarosan, egy másik forrás viszont a Giga Texasról beszélt, ahol a Model Y gyártósorának további optimalizálása, és a Cybertruck gyártásának beindítása készül. Friss hírünk most ez utóbbihoz kapcsolódik, két egymástól független forrás is azt állítja, most hétfőn megkezdődött a Cybertruck gyártása. Az egyik Twitter fiók megosztott egy képernyőképet a privát üzeneteiből, amely múlt szerdai születésű, és valaki, látszólag egy gyári dolgozó, arról beszél, hogy akkor még szellemváros volt az üzem, de jövő hétfőn (július 10.) indul a gyártósor. Egy másik felhasználó ezt azzal erősítette meg, hogy úgy tudja, hogy a Model Y gyártósora csak az elmúlt hét második felében indult újra, tehát valósnak tűnik a szellemvárosos megjegyzés, valószínűleg tényleg egy gyári munkás fecsegett. Austini Model Y gyártósor. Forrás: Tesla Ezek a hírek önmagukban még nem érték volna el az ingerküszöbünket, hiszen ismeretlen anonim fiókról mindenki azt posztol, vagy kommentel, amit akar. Someone sent me a very cool Cybertruck video for my birthday 🎂 apologies I cannot share it ☺️ https://t.co/jurIRxRCuP — Dirty Tesla (@DirtyTesLa) July 10, 2023 Azonban ezekre a posztokra reagálva az FSD videóiról ismert youtuber, DirtyTesla, azt írta, hogy most volt a születésnapja, amelyre valaki küldött neki egy olyan videót amit nem oszthat meg. Amikor arról faggatták, hogy mégis mi volt a videón, csak annyit válaszolt: elkezdődött. Hosszú út Az értesülések egyébként első körben átmennek a bullshitérzékelőn, mivel illeszkednek arra az idővonalra, amit várni lehetett, és egybevágnak a korábbi, a gyártás előkészületeiről szóló értesülésekkel. Egy ekkora üzemben több ezer ember dolgozik, szinte lehetetlen egy ekkora dolgot titokban tartani. Mielőtt azonban a rajongók túlzó várakozásokkal fogadnák a hírt, igyekszünk kicsit lehűteni a kedélyeket. A Tesla eddigi leggyorsabban elinduló gyára a Giga Shanghai volt, amely 2020 januárjában kezdte meg a Model 3, majd 2021 januárjában a Model Y gyártását. A termelés felfutása azonban eleinte rendkívül lassú volt. Az első hónapban 1500-2500 készült a két típusból, a másodikban ez 4000-4500 magaságába emelkedett, és három hónap kellett ahhoz, hogy négy hét alatt már 10 ezer darabot gyártsanak. Ráadásul a termelés felfuttatása nem egy egyenes vonal volt, hiszen a gyártás és a gyártósorok finomhangolása, az újabb műszakok betanítása és indítása mindig kisebb leállásokat, átmeneti belassulásokat hozott. Igen, ma már havi 50 ezer is készülhet egy típusból Kínában, de hosszú út vezetett idáig. Azt is mindenképpen észben kell tartani, hogy még ha az új üzemben változtattak is a korábbi amerikai gyártási eljáráson, mind a Model 3, mind a Model Y egy-egy évek vagy hosszú hónapok óta gyártásban lévő, ismert, bejáratott eljárásokkal készülő típus volt. A Cybertruck nemcsak egy vadonatúj modell egy fiatal gyárban, de anyaghasználata és gyártási eljárása is merőben szokatlan, új lesz - kétség kívül megannyi előre nem várt buktatóval. Így mindenki ennek fényében számolgasson idei gyártási darabszámot - mi legfeljebb összesen tízezres nagyságrendet várunk az év végéig, a Ford például mindössze 15 ezer F-150 Lightningot szállított le a termelés első nyolc hónapja alatt, pedig évi 600 ezres darabszámban készül a pickup hagyományos változata. A Tesla korábban szeptemberre ígérte a típus hivatalos átadóünnepségét, és a végleges specifikációinak illetve árának ismertetése is ekkorra prognosztizálható. Átállások miatt csökkenhet a termelés három Tesla gyárban is 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!