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 A Mercedes-Benz az EQE SUV hazai sajtóbemutatóján megosztott pár érdekes adatot, és új tarifacsomagot is, amiről érdemes még beszélni. A növekvő verseny számos új kedvezményt hozott. Villámteszt: Mercedes-Benz EQE SUV Nehéz év lesz A gyártó idei első félévének elektromos autó eladásairól az elmúlt napokban jelent meg részletes cikkünk, akit a téma mélyebben érdekel, annak ajánlom az alább beszúrt írást, ide most talán csak két számot idéznék belőle. A villanyautóknak köszöni a Mercedes a jó eladási adatokat A Mercedes-Benz több, mint 119 ezer tisztán elektromos autót adott el hat hónap alatt, ami majdnem kétszer annyi volt, mint tavaly ilyenkor és a gyakorlatban azt jelentette, hogy minden tizedik csillagos autó belsőégésű motor nélkül hagyta el a gyárat. A nemzetközi adatok már egy pár napja nyilvánosak, de a magyar piacról mindig nehéz pontos adatokat szerezni, így fokozottan figyeltünk amikor a márka hazai képviselete szokatlan részletességgel közölt számokat. Mint elmondták, a magyar autópiacon arra számítanak, hogy mindenkinek nehéz lesz az év második fele. A vállalat azt is elárulta, hogy hazánkban az első félévben 2285 személyautót, illetve T és V-osztályú buszlimuzint adtak el, és ebből 213 darab volt elektromos. Ez két százalékkal gyengébb, mint a globális 11 százalékos részesedés, a márka portfóliójában. A Mercedes-Benz hazai villanyautó eladásai 2023 első félévében. Jobb ajánlat A hazai vásárlókat azonban valószínűleg a jövőben még inkább meg tudják majd győzni arról, hogy jobb választás a villanyautó, mivel április közepétől jelentősen bővült az EQ család alapfelszereltsége. A fentiek közül külön kiemelnénk a Digital Light fényszórókat, amely opcionálisan számos modellhez elérhetőek, a legdrágább EQS szériában pedig alapból benne vannak. Ez a mátrix-LED rendszer egészen döbbenetes, 2,6 millió (2 x 1,3 millió) képpontot vetít az útra, így az autó nagyon pontosan ki tudja kapcsolni azokat az elemeket amelyek elvakítanák a szembejövőt, de az összes többi a sofőrt segíti a vezetésben. Míg a korábbi Multibeam LED minden egyes képpontja 1745 x 2330 milliméter volt, a Digital Light fényszórók csupán 35 x 23 milliméteres fénypontokkal dolgoznak. Ez lehetővé tesz olyan biztonsági funkciókat is, mint különböző figyelmeztetések kivetítése az úttestre. Így például ha a rendszer úgy érzékeli nem lassítunk a STOP tábla, vagy piros lámpa felé tartva, vagy esetleg egy behajtani tilos felé tartunk, akkor figyelmeztető jelet vetít elénk. Az automatika az úttesten a sávunk szélén bandukoló gyalogosokat külön kiemelten világítja meg, az éjszaka túlzottan vakító táblákra jutó fényt pedig csökkenti, hogy lássuk mi van rá írva. A Digital Light emellett jobban követi a domborzat vonalait, így emelkedőn felfelé nem az eget, lejtőn pedig nem csak a kocsi előtti részt világítjuk meg, de arra is képes, hogy a sávelhúzásokba bevetítsen egy az autónk méreteit jelképező téglalapot, hogy meggyőződhessünk róla, elférünk az ideiglenes sávban. Olcsó töltés Most az EQE SUV premierjével egy időben egy újabb kedvezményt vezettek be a magyar piacon, ugyanis 500 ezer forint értékű töltés jár az autókhoz. Ezt, az egyszerűség kedvéért a hazai képviselet úgy reklámozza, hogy egy évnyi töltést adnak, de alapvetően az aktiválástól számított három éven belül kell csak elhasználni a kreditet. Ha elfogytak az ingyen elektronok, a mostantól elérhető új me Charge csomagok segítségével csökkenteni lehet a költségeket. Az alap, térítésmentes S csomag mindenkinek jár, de alapvetően piaci árakon lehet vele tölteni, így inkább az alkalmi felhasználóknak jó. Az M és L csomagok 2000, illetve 5300 forintos havidíjért cserébe már jelentősen csökkentett tarifákat használnak – a drágább opcióban például az Ionity oszlopai majd’ féláron érhetőek el. Az M csomag egyébként a plug-in hibrid, az L pedig a villanyautó vásárlóknak az első évben ingyenes. Villámteszt: Mercedes-Benz EQE SUV 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!