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
auto

Ingyen töltéssel lettek vonzóbbak a Mercedes villanyautói Magyarországon

A Mercedes-Benz az EQE SUV hazai sajtóbemutatóján megosztott pár érdekes adatot, és új tarifacsomagot is, amiről érdemes még beszélni.

A növekvő verseny számos új kedvezményt hozott.

Villámteszt: Mercedes-Benz EQE SUV

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

Nehéz év lesz

A gyártó idei első félévének elektromos autó eladásairól az elmúlt napokban jelent meg részletes cikkünk, akit a téma mélyebben érdekel, annak ajánlom az alább beszúrt írást, ide most talán csak két számot idéznék belőle.

A villanyautóknak köszöni a Mercedes a jó eladási adatokat

A Mercedes-Benz több, mint 119 ezer tisztán elektromos autót adott el hat hónap alatt, ami majdnem kétszer annyi volt, mint tavaly ilyenkor és a gyakorlatban azt jelentette, hogy minden tizedik csillagos autó belsőégésű motor nélkül hagyta el a gyárat.

A nemzetközi adatok már egy pár napja nyilvánosak, de a magyar piacról mindig nehéz pontos adatokat szerezni, így fokozottan figyeltünk amikor a márka hazai képviselete szokatlan részletességgel közölt számokat. Mint elmondták, a magyar autópiacon arra számítanak, hogy mindenkinek nehéz lesz az év második fele.

A vállalat azt is elárulta, hogy hazánkban az első félévben 2285 személyautót, illetve T és V-osztályú buszlimuzint adtak el, és ebből 213 darab volt elektromos. Ez két százalékkal gyengébb, mint a globális 11 százalékos részesedés, a márka portfóliójában.

A Mercedes-Benz hazai villanyautó eladásai 2023 első félévében.

Jobb ajánlat

A hazai vásárlókat azonban valószínűleg a jövőben még inkább meg tudják majd győzni arról, hogy jobb választás a villanyautó, mivel április közepétől jelentősen bővült az EQ család alapfelszereltsége.

A fentiek közül külön kiemelnénk a Digital Light fényszórókat, amely opcionálisan számos modellhez elérhetőek, a legdrágább EQS szériában pedig alapból benne vannak. Ez a mátrix-LED rendszer egészen döbbenetes, 2,6 millió (2 x 1,3 millió) képpontot vetít az útra, így az autó nagyon pontosan ki tudja kapcsolni azokat az elemeket amelyek elvakítanák a szembejövőt, de az összes többi a sofőrt segíti a vezetésben.

Míg a korábbi Multibeam LED minden egyes képpontja 1745 x 2330 milliméter volt, a Digital Light fényszórók csupán 35 x 23 milliméteres fénypontokkal dolgoznak.

Ez lehetővé tesz olyan biztonsági funkciókat is, mint különböző figyelmeztetések kivetítése az úttestre. Így például ha a rendszer úgy érzékeli nem lassítunk a STOP tábla, vagy piros lámpa felé tartva, vagy esetleg egy behajtani tilos felé tartunk, akkor figyelmeztető jelet vetít elénk. Az automatika az úttesten a sávunk szélén bandukoló gyalogosokat külön kiemelten világítja meg, az éjszaka túlzottan vakító táblákra jutó fényt pedig csökkenti, hogy lássuk mi van rá írva.

A Digital Light emellett jobban követi a domborzat vonalait, így emelkedőn felfelé nem az eget, lejtőn pedig nem csak a kocsi előtti részt világítjuk meg, de arra is képes, hogy a sávelhúzásokba bevetítsen egy az autónk méreteit jelképező téglalapot, hogy meggyőződhessünk róla, elférünk az ideiglenes sávban.

Olcsó töltés

Most az EQE SUV premierjével egy időben egy újabb kedvezményt vezettek be a magyar piacon, ugyanis 500 ezer forint értékű töltés jár az autókhoz.

Ezt, az egyszerűség kedvéért a hazai képviselet úgy reklámozza, hogy egy évnyi töltést adnak, de alapvetően az aktiválástól számított három éven belül kell csak elhasználni a kreditet.

Ha elfogytak az ingyen elektronok, a mostantól elérhető új me Charge csomagok segítségével csökkenteni lehet a költségeket.

Az alap, térítésmentes S csomag mindenkinek jár, de alapvetően piaci árakon lehet vele tölteni, így inkább az alkalmi felhasználóknak jó. Az M és L csomagok 2000, illetve 5300 forintos havidíjért cserébe már jelentősen csökkentett tarifákat használnak – a drágább opcióban például az Ionity oszlopai majd’ féláron érhetőek el.

Az M csomag egyébként a plug-in hibrid, az L pedig a villanyautó vásárlóknak az első évben ingyenes.

Villámteszt: Mercedes-Benz EQE SUV

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.