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 A Cruise és a Waymo önvezető robotaxijaival már többször foglalkoztunk az oldalon, a San Francisco városának egyes részein működő szolgáltatást talán már külön nem kell bemutatni Most pár napon belül jó és rossz hírt is kaptak az üzemeltetők.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 Mindenhol A két taxiszolgáltaó eddig csak a város kisebb területein üzemeltette a kocsikat, eleinte azt is kísérleti jelleggel. Amikor megindult a kereskedelmi szolgáltatás a Cruise esetében csak éjszaka, gyér forgalom mellett, a Waymónál pedig egy vész esetén beavatkozó, folyamatosan a kocsiban tartózkodó sofőrrel működtek az autók. Most viszont szintet léphet mindkét vállalat. Az illetékes California Public Utilities Commission (CPUC) a hónap közepén jóváhagyta a Cruise és a Waymo kérelmét is, hogy San Francisco teljes területén és minden napszakban működhessenek az autók. A döntést természetesen megelőzte némi vita, a helyi lakosok egy csoportja, és a város némely hivatala aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a váratlan helyzeteknél lefagyó, megálló autók forgalmi dugókat okozhatnak, vagy akadályozhatják a mentők, rendőrök, tűzoltók munkáját. A taxisok pedig természetesen az állásukat féltették. fuck 🤖 🚗’s 😁 pic.twitter.com/TyRr2XCl10 — Nobody B. Goode🕴 (@Name_Is_Nobody) August 15, 2023 Bár kétség kívül voltak érdekes esetek az elmúlt években, az elmúlt héten például még képlékeny betonban hajtott egy Cruise, és ott ragadt, a világvége szcenáriók eddig azért elmaradtak. De csak a fele Azonban alig, hogy megérkezett az engedély, a Cruise szolgáltatását máris korlátozták a hatóságok – írja a The Associated Press (AP). A napokban ugyanis pár órán belük két incidens is történt. Múlt hét csütörtökön, helyi idő szerint este 10 órakor következett be az első baleset, amikor egy Cruise robotaxi, a jelzőlámpa zöld fénye mellett behajtott egy kereszteződésbe, ahol egy sürgős esethez tartó, megkülönböztető jelzéseit használó tűzoltóautó beleütközött. A taxi utasa megsérült, kórházba kellett szállítani, de állapota nem súlyos. A vállalat képviselői elmondták, hogy az adatok elemzése alapján az autó elég gyorsan észrevette, hogy egy tűzoltóautó közeleg, ugyanis mikrofonjai felismerték a sziréna hangját. Ám ebben a kereszteződésben épületek nehezítik a belátást, ráadásul a tűzoltók a haladási irányukkal ellentétes sávból érkeztek, hogy kikerüljék a piros lámpánál várakozókat. Ami valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy ebből nagy ügy legyen, az az, hogy szintén még aznap este, egy üresen közlekedő Cruise taxi karambolozott egy másik járművel is. A két eset hatására a helyi közlekedési hatóság arra szólította fel a vállalatot, hogy a vizsgálatok végéig csökkentse a felére autóinak számát – így jelenleg nap közben maximum 50, éjszaka pedig 150 Cruise közlekedik a városban. Önvezető villanyautóval ordibált egy amerikai rendőr Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!