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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Bajban lehetnek a Ford dízeljei Európában

egyéb

Idén júliustól új módszerrel mérik Németországban az Euro 6-os dízelek károsanyag kibocsátását, ami elvileg jobb, pontosabb eredményt hoz.

Ennek nem minden autógyártó örül majd egyformán.

Sorban buknak el

A német Automobilwoche iparág szaklap több forrásból is úgy értesült, hogy sorozatos problémák vannak a Ford Euro 6-os dízeljeivel, amióta a múlt hónapban bevezették az új mérési eljárást. A régi módszer állítólag jó esetben is legfeljebb azt volt képes kimutatni, ha az autóból teljesen kiszerelték a részecskeszűrőt, ám most már elkészültek azok az optikai elven működő mérőberendezések, amelyek a kibocsátás tényleges mértékét is mérni tudják. A változás eredetileg év elején lépett volna életbe, de az eszközök hiányában csúsztatták a bevezetést.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Az új mérési módszer csak az Euro 6-os, illetve újabb járművekre vonatkozik, ám így is sok dízel nem megy át a rostán.

A német lap úgy tudja, hogy különösen a Ford európai dízelautói buknak meg az új műszaki vizsgán, a korábbiakhoz képest négyszeresére nőtt a nem megfelelő értékeket produkáló autóik száma.

Forrás: Creed Politico

A következmények nem állnak meg a német határon. Belgiumban már 2022 júliusában átálltak új mérési eljárásra és a 313.000 megvizsgált autó alapján hasonló tapasztalatokról számoltak be. Belgiumban enyhébbek a követelmények, köbméterenként egymillió részecskét engedélyeznek, de így is az autók 2,2 százaléka elhasalt a teszten. Németországban viszont csak 250.000 részecskét szabad kibocsátani, ami négy százalékra növeli a bukás arányát.

Az Automobilwoche számításai szerint Németországban mintegy 6 millió dízelautó esik az új Euró 6 mérési eljárás hatálya alá, és ha marad a 4 százalékos bukási ráta, akkor 253 ezer dízel is elvérezhet.

A hatmilliós flottából 400 ezer Ford, és ha igaz, hogy jóval az átlag fölött buknak el a teszten, akkor ez több tízezer autósnak okoz majd problémát.

Bár vonzónak tűnhet a belga és német vizsgákon elbukó, olcsón megvehető Euro-6-os dízelek importja, megtörténhet, hogy az új mérési szabvány terjedése nem áll meg az osztrák magyar határnál.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.