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
auto
2024. 04. 14. vasárnap

905 lóerővel debütált az új Lotus

elektromos autó

Mintegy 18 hónappal az Eletre névre keresztelt hiper-SUV-ja után most egy újabb kegyetlenül erős, egzotikus megjelenésű elektromos autóval állt elő a Lotus. A hiper-GT-ként címkézett Emeya a kínai tulajdonban lévő brit autómárka első négyajtós grand tourere, és 75 évnyi szakértelem, valamint a rendelkezésre álló legfejlettebb technológiák keresztezésével emeli új szintre a vásárlókra váró vezetési élményt.

Csúcsváltozatában a modell 675 kW, több mint 900 lóerő leadására képes két villanymotorból, 985 Nm csúcsnyomaték és összkerékhajtás mellett. Végsebessége meghaladja a 250 km/h-t, és kevesebb mint 2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, ezzel pedig a világ leggyorsabb elektromos GT-i közé sorolja a Lotus. Készül egymotoros változat is, ennek műszaki jellemzői egyelőre nem ismertek, ám ha az Eletre SUV adataiból indulunk ki, 450 kW-os rendszert várhatunk 710 Nm nyomatékkal.

Az aktív aerodinamikai rendszerekkel alaposan ellátott autó akkumulátora hatalmas, 102 kWh kapacitású, ám a 800V-os rendszernek hála villámgyorsan tölthető – egy 350 kW teljesítményű töltőoszlopon 5 perc alatt durván 150 kilométerrel tudja megnövelni várható hatótávját, és 18 perc alatt 80%-ig feltölthető az aksi.

Azt egyelőre nem árulta el a Lotus, hogy egyetlen töltéssel mekkora távolságot képes maga mögött hagyni az Emeya, ám itt is az Eletre nyújthat némi támpontot: a hiperterepjáró csúcsváltozata 490 km hatótávot ígér a WLTP szerint – igaz, ez egy kicsit nagyobb, 112 kWh-s aksiból jön, ám formájából adódóan kevésbé aerodinamikus is a jármű. A gyengébb Eletre verziók 600 kilométer hatótávot tudnak.

További információkat későbbre ígér a Lotus, mielőtt megkezdődne a gyártás a vuhani létesítményben 2024-ben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.