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
auto

Nem fogynak Európában a NIO autói, jöhet az újratervezés?

Európai kereskedőhálózat kialakítását fontolgatja a kínai NIO, melynek hátterében az állhat, hogy az eladások elmaradnak az elvárásoktól – írja a Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.

Kereskedőhálózat kialakításával növelné az értékesítéseket Európában a NIO a Reuters három forrása szerint, annak ellenére, hogy az EU éppen magasabb vámok kiszabását fontolgatja a kínai elektromos járművekre.

A NIO 2021-ben Norvégiában, tavaly októberben pedig Németországban, Hollandiában, Svédországban és Dániában kezdte meg az európai piacra lépést. Az autókat közvetlenül márkaüzletekből vagy online lehet megvásárolni, illetve bérelni.

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

Újabb kínai kombival találkozhatunk az európai utakon

A Reuters két forrása szerint azonban az értékesítések elmaradnak az elvárásoktól, ezért a vállalat megkezdte a kulcsfontosságú európai piacok kereskedéseinek felmérését. Az egyik forrás szerint a NIO azt tapasztalta, hogy Európának megvannak a maga „sajátosságai”, de ezt nem fejtette ki bővebben. Annyit azonban elárult, hogy a cég további európai országokban kíván terjeszkedni.

A NIO Linkedin bejegyzései szerint Franciaországban, Olaszországban, Svájcban, Ausztriában, valamint Magyarországon toborzott a közelmúltban munkaerőt. Magyarország kissé kakukktojásnak tűnhet Európa legfontosabb autópiacai között, de a magyar álláshirdetéseket valószínűleg az indokolja, hogy Biatorbágyon működik a cég akkucserélő állomásokat összeszerelő üzeme.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

A Reuters harmadik forrása szerint a Nio a „Firefly” projekt keretében egy új, megfizethetőbb áron elérhető elektromosjármű-márkát tervez 2025-től Európába hozni, amelyhez szintén szükség lehet a kereskedőhálózatra. A Reuters véleménye szerint a NIO-ra nehezedő készpénznyomás csökkentése szintén a kereskedőhálózat kialakítása mellett szól, így a kínai cég többet fordíthat kutatásra, valamint az akkumulátorcsere-állomásokra.

K+F központot nyitott a NIO Berlinben

A Reuters érdeklődésére a NIO elmondta, hogy Európában nem változtak márkájuk marketing- és értékesítési módszerein, és elkötelezettek a közvetlen értékesítési hálózat kiépítése mellett, a Firefly projekt esetében viszont figyelembe veszik az európai modellt, azaz a közvetlen értékesítés mellett a kereskedőket is, hozzátéve, hogy a helyi piacnak és a márka fejlődési igényeinek leginkább megfelelő modellt fogják választani.

Kompakt villanyautót fejleszt Európának a NIO

A NIO szeptember végén összesen 137 NIO ház elnevezésű bemutatóteremmel rendelkezett, ebből hatot Európában nyitottak. A NIO házakban nem csak megtekinteni és kipróbálni lehet a NIO autóit, de kávézók és tárgyalótermek is a potenciális vásárlók rendelkezésére állnak.

A NIO EL7 modelljét májusban teszteltük:

Villanyautó teszt: NIO EL7

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.