Európai kereskedőhálózat kialakítását fontolgatja a kínai NIO, melynek hátterében az állhat, hogy az eladások elmaradnak az elvárásoktól – írja a Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.
Kereskedőhálózat kialakításával növelné az értékesítéseket Európában a NIO a Reuters három forrása szerint, annak ellenére, hogy az EU éppen magasabb vámok kiszabását fontolgatja a kínai elektromos járművekre.
A NIO 2021-ben Norvégiában, tavaly októberben pedig Németországban, Hollandiában, Svédországban és Dániában kezdte meg az európai piacra lépést. Az autókat közvetlenül márkaüzletekből vagy online lehet megvásárolni, illetve bérelni.
A Reuters két forrása szerint azonban az értékesítések elmaradnak az elvárásoktól, ezért a vállalat megkezdte a kulcsfontosságú európai piacok kereskedéseinek felmérését. Az egyik forrás szerint a NIO azt tapasztalta, hogy Európának megvannak a maga „sajátosságai”, de ezt nem fejtette ki bővebben. Annyit azonban elárult, hogy a cég további európai országokban kíván terjeszkedni.
A NIO Linkedin bejegyzései szerint Franciaországban, Olaszországban, Svájcban, Ausztriában, valamint Magyarországon toborzott a közelmúltban munkaerőt. Magyarország kissé kakukktojásnak tűnhet Európa legfontosabb autópiacai között, de a magyar álláshirdetéseket valószínűleg az indokolja, hogy Biatorbágyon működik a cég akkucserélő állomásokat összeszerelő üzeme.
A Reuters harmadik forrása szerint a Nio a „Firefly” projekt keretében egy új, megfizethetőbb áron elérhető elektromosjármű-márkát tervez 2025-től Európába hozni, amelyhez szintén szükség lehet a kereskedőhálózatra. A Reuters véleménye szerint a NIO-ra nehezedő készpénznyomás csökkentése szintén a kereskedőhálózat kialakítása mellett szól, így a kínai cég többet fordíthat kutatásra, valamint az akkumulátorcsere-állomásokra.
A Reuters érdeklődésére a NIO elmondta, hogy Európában nem változtak márkájuk marketing- és értékesítési módszerein, és elkötelezettek a közvetlen értékesítési hálózat kiépítése mellett, a Firefly projekt esetében viszont figyelembe veszik az európai modellt, azaz a közvetlen értékesítés mellett a kereskedőket is, hozzátéve, hogy a helyi piacnak és a márka fejlődési igényeinek leginkább megfelelő modellt fogják választani.
A NIO szeptember végén összesen 137 NIO ház elnevezésű bemutatóteremmel rendelkezett, ebből hatot Európában nyitottak. A NIO házakban nem csak megtekinteni és kipróbálni lehet a NIO autóit, de kávézók és tárgyalótermek is a potenciális vásárlók rendelkezésére állnak.
A NIO EL7 modelljét májusban teszteltük: