A Stellantis bejelentette a hat márkanév alatt forgalmazott kompakt, közepes és nagyméretű elektromos tehergépkocsik külső és belső megújulását, amely többek között nagyobb hatótávot, új infotainment rendszert, fejlettebb hőszivattyút jelent a Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper, a FIAT Professional Doblò, Scudo, Ducato, az Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano a Peugeot Partner, Expert, Boxer, valamint Ram ProMaster EV modellek számára 2023 végéig. A kompakt kategória hatótávja 330 kilométerre növekszik (+50 km). A 100 kW-os villanymotor teljesítmény, a 260 Nm-es nyomaték és a 130 km/h végsebesség nem változik. Akkumulátor kapacitást nem közöltek, így nem tudjuk, hogy a hatótáv növekedés csak a hatékonyság növelésének vagy nagyobb akkunak is köszönhető. A kompakt kisteherautó kategória korábban Stellantis csoport személyautóval azonos hajtásrendszert kaptak, így elképzelhető, hogy itt is az a bruttó 51 kWh-s (nettó 49 kWh-s) akkupakk biztosítja majd az energiaellátást, amelyet a nemrégiben általunk is kipróbált új Opel Corsa Electric is megkapott.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 Villámteszt: új Opel Corsa-e A közepes méretosztályban 350 kilométerre növekszik a maximális WLTP hatótáv, amelyhez az akku kapacitása a korábbiakban megszokott 50-75 kWh tartományban mozog. A nagyméretű furgonok 110 kWh-s akkut kapnak, amely akár 420 km hatótávhoz is elegendő lehet, amely 30%-os növekedés. Az AC töltés 11 kW-os, a DC töltési teljesítmény maximuma 150 kW lesz, így a megfelelő teljesítményű gyorstöltőről kevesebb mint egy óra alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint. A második generációs kisteherautók továbbfejlesztett regeneratív fékezést, téli körülmények esetén a hatótávot jobban optimalizáló hőszivattyús rendszert, valamint megújult, nagyobb méretű műszerfalat és 10 hüvelykes infotainment képernyőt kapnak, új felhasználói felülettel. A külső megújulás részeként alapfelszereltség lesz a LED világítótestek beépítése. A kompakt kategóriában az alapfelszereltség esetén megjelenik infotainment képernyő helyett használható mobiltelefon dokkoló, amelybe behelyezhetjük a kijelzőként használandó okostelefonunkat. Ezt a megfelelő applikáció telepítését követően a kormánykeréken elhelyezett gombokkal lehet vezérelni. Fejlődött a 2. szintű vezetéstámogató rendszer, már a legnagyobb furgonok is rendelkeznek majd többek között távolságtartós tempomattal, sávtartással, forgalmi dugóban segítő asszisztenssel is. A jövő év közepére egyes modellek hidrogén üzemanyagcellás hatótávnövelővel is piacra kerülhetnek, amely a közepes kategóriában 400 kilométeres, a nagy furgonok esetében pedig akár 500 kilométeres hatótávot kínálhat, ötperces töltési idővel. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!