A Stellantis bejelentette a hat márkanév alatt forgalmazott kompakt, közepes és nagyméretű elektromos tehergépkocsik külső és belső megújulását, amely többek között nagyobb hatótávot, új infotainment rendszert, fejlettebb hőszivattyút jelent a Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper, a FIAT Professional Doblò, Scudo, Ducato, az Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano a Peugeot Partner, Expert, Boxer, valamint Ram ProMaster EV modellek számára 2023 végéig.
A kompakt kategória hatótávja 330 kilométerre növekszik (+50 km). A 100 kW-os villanymotor teljesítmény, a 260 Nm-es nyomaték és a 130 km/h végsebesség nem változik. Akkumulátor kapacitást nem közöltek, így nem tudjuk, hogy a hatótáv növekedés csak a hatékonyság növelésének vagy nagyobb akkunak is köszönhető. A kompakt kisteherautó kategória korábban Stellantis csoport személyautóval azonos hajtásrendszert kaptak, így elképzelhető, hogy itt is az a bruttó 51 kWh-s (nettó 49 kWh-s) akkupakk biztosítja majd az energiaellátást, amelyet a nemrégiben általunk is kipróbált új Opel Corsa Electric is megkapott.
A közepes méretosztályban 350 kilométerre növekszik a maximális WLTP hatótáv, amelyhez az akku kapacitása a korábbiakban megszokott 50-75 kWh tartományban mozog.
A nagyméretű furgonok 110 kWh-s akkut kapnak, amely akár 420 km hatótávhoz is elegendő lehet, amely 30%-os növekedés. Az AC töltés 11 kW-os, a DC töltési teljesítmény maximuma 150 kW lesz, így a megfelelő teljesítményű gyorstöltőről kevesebb mint egy óra alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint.
A második generációs kisteherautók továbbfejlesztett regeneratív fékezést, téli körülmények esetén a hatótávot jobban optimalizáló hőszivattyús rendszert, valamint megújult, nagyobb méretű műszerfalat és 10 hüvelykes infotainment képernyőt kapnak, új felhasználói felülettel. A külső megújulás részeként alapfelszereltség lesz a LED világítótestek beépítése.
A kompakt kategóriában az alapfelszereltség esetén megjelenik infotainment képernyő helyett használható mobiltelefon dokkoló, amelybe behelyezhetjük a kijelzőként használandó okostelefonunkat. Ezt a megfelelő applikáció telepítését követően a kormánykeréken elhelyezett gombokkal lehet vezérelni.
Fejlődött a 2. szintű vezetéstámogató rendszer, már a legnagyobb furgonok is rendelkeznek majd többek között távolságtartós tempomattal, sávtartással, forgalmi dugóban segítő asszisztenssel is.
A jövő év közepére egyes modellek hidrogén üzemanyagcellás hatótávnövelővel is piacra kerülhetnek, amely a közepes kategóriában 400 kilométeres, a nagy furgonok esetében pedig akár 500 kilométeres hatótávot kínálhat, ötperces töltési idővel.