Szinte elképzelhetetlen a német prémiumok örök versenyében, hogy ha egyikőjük kijön valami újítással, a másik ne zárkózzon fel mihamarabb mellé, és ez alól a vezetéstámogató rendszerek fejlesztése sem kivétel. Most a BMW lépett, hogy a Merci ne tudjon meglógni. Korlátozott szabadság Az önvezetés különböző szintjeinek fejlesztésében a jelenleg használatban lévő, a sofőr mindenkori figyelmét és felügyeletét igénylő L2, és a jövő szinte mindennel megbirkózó, és teljesen magára hagyható L4-es rendszerei között van egy korábban inkább csak elméleti L3-as fokozat is, amely iránt korábban nem sok autógyártó érdeklődött, és vannak akik át is akarják ugrani.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 A legfontosabb különbség, hogy L3-tól felfelé már jogilag nem mi vezetünk, hanem az autóé a felelősség. A differenciálás innentől kezdve abban rejlik, hogy ez a mondat milyen feltételekkel igaz. A hármas fokozatnál nagyon szűk feltételek között veszi át az autó a sofőr szerepét, és megkérhet minket, hogy vegyük vissza az irányítást. L4-est már elvileg jogsi nélkül is lehet majd használni, mivel az már nem adja vissza a volánt, ám lehet, hogy bizonyos extrém körülményeket, mondjuk a hóvihart, vagy a térképen sem szereplő földutakat kizárja a gyártó. Az L5 lesz az a szint, ami kis túlzással már a Holdon is boldogul. A Mercedes nemrég ebbe az űrbe tört be, és az autógyártók közül elsőként kihozott egy L3-as rendszert, amely kezdetben pár európai országra volt korlátozva, most pedig már az Egyesült Államokban is használható. Ez csak előre meghatározott autópálya szakaszokon, jó időben, 60 km/h alatt, sávváltás nélkül és akkor működik, ha előttünk is halad egy kvázi felvezető autó. Magyarul, autópálya viszonyokra fordítva, tiszta időben, dugóban használható. Most a BMW hivatalosan is engedélyt kapott a német közlekedési hatóságtól, hogy hasonló szolgáltatással álljon elő az ország útjain – ezt pedig még idén be is vezetik az új 7-es sorozattal. A vállalat tájékoztatása szerint a korlátozások itt is a 60 km/h sebesség alá és autópályára korlátozzák majd a szolgáltatást, de a többi feltételt még nem hozták nyilvánosságra. A stuttgarti csapathoz hasonlóan a bajorok is azon fognak dolgozni, hogy növeljék a maximális sebesség felső határát. Kaliforniában is vezethet önállóan a Mercedes Drive Pilot Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!