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
auto
2024. 04. 27. szombat

Hivatalos: jövő héten érkezik a Tesla karácsonyi ajándéka

elektromos autó

Pár napja már elkezdték kiküldeni az autógyártó munkavállalóinak saját autóira a nagy karácsonyi frissítést, és innen már lehetett tudni, hogy hamarosan mindenki megkapja azt, hiszen ez általában az utolsó lépcsőfok a belső tesztek után.

Az autógyártó most a közösségi médiában azt is megosztotta, pontosan mit tartalmaz a szoftvercsomag.

2023.44.25

Valószínűleg a fenti számsor jelzi majd a központi kijelzőn, hogy autónk elkezdte letölteni az éves karácsonyi frissítést – legalábbis így látja a Not A Tesla App, amely egy az autógyártó szoftverének kiadásait követő weboldal. Az viszont, hogy mi lesz a csomagban már nem titok, nem kell találgatni sem, mert a Tesla részletesen felsorolta egy friss posztban az X-en.

Ahogy az lenni szokott, az új játékok és az infotainment rendszer újdonságai mellett érkeznek fontosabb új funkciók is.

A személyre szabást segíti, hogy lecserélhetjük az alapértelmezett kürt hangot, amivel azt jelzi autónk, hogy sikeresen bezártuk. Természeten a listából nem maradhatnak ki a márkától ismert poénok sem, így gumikacsát, vagy tapsvihart is választhatunk.

A csomag része pár új videójáték is, amelyeket a hátsó képernyővel szerelt autók, így a 2021-től gyártott Model S és X, valamint a legújabb Model 3 vásárlói akár a hátsó ülésről is játszhatnak. Ehhez kapcsolódik, hogy már külön csatlakoztathatóak ehhez Bluetooth fejhallgatók is – ezt pár hete már tudja az új 3-as, de eddig a két nagyobb testvérből hiányzott a funkció. Így megoldható az, hogy miközben az elöl ülők zenét hallgatnak, a hátsó sor filmet néz, vagy játszik a kijelzőn.

A Teslák a Spotify és a Tidal mellett eddig is tudták már az Apple Music zenéit hallgatni, de mostantól az Apple Podcasts is elérhető, így akár a Villanyórát, a magyar villanyautósok heti podcastját is lehet hallgatni a kocsikban.

Legalább ennyire fontos újítás, hogy mostantól a telefonos applikáció útvonaltervezőjében köztes célállomásokat is megadhatunk. Ez annyival jobb, mint, ha mondjuk Google Maps-en terveznénk meg az utat, hogy az autónk valós töltöttségével és hatótávjával is számol. A funkció már egy ideje elérhető, de köztes célpontokat eddig nem tudott kezelni. Fontos, hogy az új funkcióhoz valószínűleg szükséges lesz a mobilalkalmazás frissítése is, az pedig általában nem egyszerre érkezik meg iOS-re és Androidra – utóbbi általában pár napot vagy hetet késik.

Forrás: notateslaapp.com

A múltkoriban már említettük, hogy a Tesla navigációja egyre több Waze-szerű funkciót integrál, és most ismét egy ilyen jön, ugyanis megjelenik a traffipaxok előrejelzése, valamint a STOP táblákat és a lámpás kereszteződéseket is előre mutatja majd a térkép. Az ördög persze a részletekben rejtőzik. Egyelőre nem tudjuk, a Tesla honnan vásárolja ezeket az adatokat és, hogy minden régióban egyszerre jelenik-e ez meg (valószínűtlen), így az egyelőre nyitott kérdés, hogy nálunk itt Magyarországon ez elérhető lesz-e, és ha igen, mennyire lesznek jók az adatok.

Az EU-ban már régóta maguktól tárcsázzák az autók a 112-t ha baleset történik és nyílnak a légzsákok, de az Egyesült Államokban nincs erre kötelező előírás. A Tesla viszont lefejlesztett egy hasonló funkciót oda is, így a 911-et is tudja már magától hívni az autó, ha baj történik.

A legújabb Model 3 tesztjében már említettük, mennyire jó, hogy végre a Teslákban is van normális holttérfigyelő, azaz egy piros LED, ami a látóterünkben van és figyelmeztet, ha rosszkor akarnánk sávot váltani. Ez persze egyelőre csak az új hármasra igaz, most viszont a többiek is kapnak egy kis frissítést. Az index használatakor eddig is megjelent már a képernyőn egy holttérfigyelő kamera képe, mostantól viszont ennek a jobb, illetve bal oldala pirosan villódzni fog, ha veszélyes a helyzet. A LED még mindig jobb, de a régi autók ilyet utólag ugye nem tudnak kapni.

Forrás: notateslaapp.com

Újdonság, hogy az Őrszem biztonsági funkció mostantól megjeleníti a B-oszlop két kameráját is, így mostantól hét kamerához férünk hozzá távolról.

Sok új autóval szemben a Teslák nem mutatnak 360-fokos körkörös képet parkolás közben, ami már csak azért is furcsa, mert hét külső kamera van az autókon. Mostantól viszont kapunk egy digitális grafikát, amely ezt hivatott pótolni, és a körénk rajzolt 3D világ segítségével, színekkel mutatja, mi mennyire van közel. Hogy ezzel párhuzamosan javult-e a Tesla-vision rendszerének pontossága is, az jó kérdés.

A hivatalos lista mellett a Not A Tesla App csapata úgy tudja, érkezik még pár apróság is.

Forrás: notateslaapp.com

A fényshow kedvelői egy vadonatúj változatot kapnak, a térképen a töltők között a töltési teljesítmény szűrője az eddigi három helyett csak két szűrőt használ majd – 70 kW alatt egy villám, felette három jelzi mire számíthatunk majd. Emellett a Tidal felhasználó végre véletlenszerűen is keverhetik a számokat, az Apple Music és a Spotify fiókok pedig mostantól mutatják majd a felhasználó profilképét is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.