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 Egy hete indult a vállalkozások elektromos jármű beszerzését ösztönző állami pályázat, amelynek első estéjén (17:00-kor dördült el a startpisztoly) már 1124 pályázatot benyújtottak. Az első nap lelkesedése gyorsan alábbhagyott, a hét további részében kevesebb mint 300-zal, 1420-ra növekedett a beadott pályázatok száma. Ennek megfelelően a 30 milliárdos keretösszegből még 7 milliárdot sem pályáztak meg a cégek, igaz már csak egy hajszál hiányzik ehhez a mérföldkőhöz. Pályáztál a villanyautós támogatásra?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 Olvasóink körében egy anonim kérdőíves felmérést indítottunk, amelynek legfontosabb kérdése az, hogy milyen típust vásárolnak támogatással. Magunk is meglepődtünk, mennyire magas a kitöltési kedv, több mint 330-an kitöltötték a kérdőívünket, ami az 1420 pályázó 23 százaléka, bár a megtorpanás nálunk is látható: a válaszok felét az első nap után kaptuk. Százhatvan válasz után egyszer már közzétettük az alábbi adatokat, de most ismét megosztjuk a felmérés állását, mivel volt néhány jelentős változás az élmezőnyben a gyártók versenyében. Nincs változás abban, hogy a válaszadók 90 százaléka személygépkocsit vásárol és csak 10% a pályázaton a teherautók aránya. A 30 milliárd forintos pályázati keretet felosztották budapesti (10,8 milliárd) és vidéki régióra (19,2 milliárd). Aktuális mérésünk szerint tökéletesen sikerült az arányokat belőni a támogatónak, jelenleg ugyanis a pályázók kétharmada a vidéki, egyharmada a budapesti keretre nyújtott be pályázatot. Továbbra is elmondhatjuk, hogy a pályázat sikeresen eléri a célját, azaz a magyar járműpark zöldítését és fiatalítását. A kérdőívet kitöltőknek mindössze 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy támogatás nélkül is megvette volna ugyanezt az elektromos autót, míg 61% most nem vásárolt volna új autót, további 9% pedig nem tisztán elektromos típust választott volna. Sokan nehezményezik, hogy nyílt végű lízinggel, azaz a személyautó áfájának (részleges) elszámolásával nem lehet igénybe venni a pályázatot, ugyanakkor a kérdőívet kitöltők 23,5%-a nem jogosult ÁFA visszatérítésre, 34,5% pedig bár jogosult, nem nyílt végű lízingre vásárolt volna, azaz csak a pályázók 42 százaléka élt volna az ÁFA elszámolás lehetőségével, ha pályázat nélkül vásárol. A szabad szöveges válaszban továbbra is sokan morognak a bonyolult űrlapok miatt, ezért sokan pályázatíró segítségét vették igénybe, de többen megköszönték a nehézségeket összegyűjtő, azok egy részére megoldást kínáló cikkünket is. Abszurd akadályokat dob a pályázó elé a villanyautós támogatás űrlapja Helycserék az élmezőnyben Az adatsor legizgalmasabb része a gyártók és típusok népszerűsége. A kérdőívet kitöltők duplázódásával bekövetkező legfontosabb változás, hogy a Tesla megelőzte a BYD-t, de kis mértékben csökkent a két éllovas részesedése is, a korábbi 60% helyett már „csak" 54%-ot hasít ki a tortából a Tesla és a BYD együtt. A Volvo nemcsak megőrizte harmadik helyét, de erősíteni is tudott, a pályázók majdnem negyede által kitöltött kérdőív szerint 15% választotta a svéd-kínai márkát. Nagyot erősítve kettőt ugrott előre a Volkswagen, 6%-os részesedéssel. A Hyundai az ötödik helyre került 4,4%-kal, és elkezdett hátracsúszni a Cenntro, amelyről már az előző cikkben is megjegyeztük, hogy felülreprezentált a jó szereplése, mivel a viszonylag alacsony darabszámot jelentősen befolyásolja, ha egy pályázó tucatszámra vesz egy konkrét modellt. Hasonló nagyobb tételben történő vásárlások egyébként a BYD, a Tesla és a Volvo esetében is jellemzőek. A típusok népszerűségi listáját továbbra is a Tesla Model Y vezeti, a kérdőív 330 kitöltője közül 49 fő mondta azt, hogy Model Y-t választott, és ők összesen 60 db autót vásároltak. Második helyen áll a Volvo EX30, 36 válaszoló nyilatkozott 47 Volvo EX30 megvásárlásáról. Harmadik helyre csúszott vissza a BYD Atto 3, összesen 25 válaszadó pályázott 28 példányra. Villanyautó teszt: BYD Atto 3 Negyedik a BYD Dolphin (12 pályázó, 17 autó) és ötödik a Tesla Model 3 (12 pályázó, 15 autó). Ebben a kategóriában fontos elmondani, hogy nagyon sokan csak a gyártót adták meg, konkrét típust nem, ezért valójában minden típusból többet vásárolnak a pályázók a fenti számoknál. A legnépszerűbb Tesla esetében például 121 autóra nyújtottak be pályázatot, a típust is megadók viszont csak 75 autóról nyilatkoztak. A névtelen kérdőív továbbra is kitölthető, kérjük, aki eddig még nem tette meg, szánjon rá néhány percet. Betöltés… 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!