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
auto

Talpig vörösben: itt a Volkswagen kisbuszának sportváltozata

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

A kisbusz és a sport szavak együtt első hallásra talán egy elég erőteljes képzavart indíthatnak el bennünk, de egy jól megválasztott fényezés és néhány újratervezett karosszériaelem csodákra képes. Pontosan egy héttel azután, hogy a Volkswagen leleplezte az ID.3 és az ID.7 Tourer modelljeinek teljesítménycentrikus verzióját, az ID. Buzz GTX-szel mutatja be, hogy nem csak az ötszemélyes autók öltözhetnek dögösbe.

Az alapmodellhez képest az ID.Buzz GTX új lökhárítót kapott, melynek oldalsó légterelő elemei a jármű dinamikus megjelenését hivatottak hangsúlyozni. A tervezők lecserélték a nappali menetjelző lámpákat, 20 colos Solna könnyűfém keréktárcsákat szereltek fel, a kizárólag a GTX modellekhez elérhető Cherry Red fényezést pedig fényes fekete stíluselemekkel bolondították meg. A vörös-fekete színvilág az utasteret is uralja.

Az ID.Buzz GTX két méretben is elérhető, a standard tengelytávú opció öt-, és hatszemélyes kialakítást kínál, a hosszú tengelytávú verziót azonban ezeken kívül hétszemélyesként is meg lehet vásárolni – ebben az esetben a második üléssor egy háromszemélyes üléspad, a harmadik sorban pedig két különálló ülés kap helyet. A rendelkezésre álló csomagtér természetesen a választott mérettől és az autóban utazók számától függ, de még hét utas esetén is 306 liter marad szabadon, míg ha csupán a legelső sorra van szükség, akár 2469 liternyi cucc is elfér.

A hosszú tengelytávú Buzz GTX opcionálisan intelligens üveggel ellátott panorámatetővel is elérhető lesz. A többrétegű intelligens üveg beépített folyadékkristály fóliával rendelkezik, és elektronikusan állítható átlátszó vagy átlátszatlan állapot között.

A kisbusz két villanymotorral van felszerelve az összkerékhajtás érdekében. A 250 kW-os teljesítménnyel ez a valaha bemutatott legerősebb Volkswagen Bulli, mely sorozatgyártásba indulhat. Az akkukapacitás a rövidebb változatban nettó 79 kWh lesz, míg a nyújtott verzió a nagyobb, nettó 86 kWh-s aksival érkezik. Az akkumulátorok 185, illetve 200 kW teljesítményű töltésre képesek egyenáramú oszlopokon.

A nagyobb teljesítménynek és az összkerékhajtásnak köszönhetően Az ID.Buzz GTX-nek akár 1800 kiló elvontatása sem akadály, ami 800 kilóval több, mint az alap, standard tengelytávú ID.Buzz vontatási kapacitása.

A Volkswagen emellett egy nagyszabású hardveres és szoftveres frissítésről is ír a GTX sorozat számára, mely többek között egy következő generációs infotainment rendszert, a 12 colos helyett 12,9 colos érintőkijelzőt, opcionális Head-Up Display-t, megvilágított érintősávot, valamint ChatGPT támogatású asszisztenst is hoz a vásárlóknak.

A kisbusszal együtt hamarosan összesen öt GTX típus lesz megvásárolható az ID. sorozatban (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 Tourer). Az ID. Buzz GTX előértékesítése a nyáron indul. A legerősebb Volkswagen villanyautók motorjairól részletesebben az alábbi cikkben írtunk:

GTX változatot kapott két Volkswagen villanyautó

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás