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 A hagyományos üzemanyagok ára mindössze 1,5 százalékkal magasabb a szomszédos országok átlagánál, ami miatt hamarosan kormányzati beavatkozásra is sor kerülhet, az elektromosautó-töltés árazásában azonban lényegesen nagyobb a hátrányunk. Megnéztük mekkora. Magyarország Kormánya a múlt héten felszólította az üzemanyag-forgalmazókat, hogy csökkentsék a hazai árakat a környező országok átlagárához, és két hetes ultimátumot is szabott egy beavatkozás kilátásba helyezésével. Forrás: Magyar Ásványolaj Szövetség A Magyar Ásványolaj Szövetség elkezdte a szomszédos országok árainak monitorozását, amelyből kiderül, hogy a hazai benzin- és gázolaj-árak 7-9 forinttal (max. 1,5%-kal) magasabbak szomszédaink átlagáránál. Bár a kormány csak a 95-ös benzin és a gázolaj árát szeretné leszorítani, mi megnéztük, hogy mi a helyzet az egyenáramú elektromosautó-töltés díjával nálunk és a szomszédos országokban. Mivel az egyes szolgáltatók között – adott országon belül – lényegesen nagyobb szórás tapasztalható az elektromos energiánál, mint a hagyományos üzemanyagoknál, igyekeztünk olyan szolgáltatók árait összehasonlítani, amelyek több régiós országban is jelen vannak (ez a Tesla és a MOL Plugee lett), illetve az egyes országok legtöbb töltőoszlopot üzemeltető szolgáltatójának árát, valamint az otthoni áramárat vizsgáltuk meg. Ország Tesla Supercharger MOL Plugee Helyi szolgáltató* Otthoni töltés Ausztria 0,41 EUR (161 Ft) – 0,65 EUR (255 Ft)(Smartrics) 0,27 EUR (106 Ft) Horvátország 0,44 EUR (173 Ft) 0,66 EUR (259 Ft) 0,65 EUR (255 Ft) (Elen) 0,15 EUR (59 Ft) Románia 2,15 RON (170 Ft) 2,6 RON (205 Ft) 2,49 RON (196 Ft) (Renovatio) 0,19 EUR (75 Ft) Szerbia 0 RSD (0 Ft) – 75 RSD (251 Ft) (charge&GO) 0,10 EUR (39 Ft) Szlovákia 0,395 EUR (155 Ft) 0,54 EUR (212 Ft) 0,54 EUR (212 Ft) (GreenWay) 0,19 EUR (75 Ft) Szlovénia 0,435 EUR (171 Ft) 0,45 EUR (177 Ft) 0,39 EUR (153 Ft) (Petrol) 0,21 EUR (83 Ft) Magyarország 183 Ft 289 Ft 245 Ft* (Mobiliti) 70 Ft Szomszédaink átlagára 166 Ft 213 Ft 220 Ft 73 Ft Eltérés az átlagtól +10% +36% +11% -4% * A havidíj nélküli alapcsomagok díjai, de ha a szolgáltató az egyes oszlopain eltérő árakat alkalmaz, a legalacsonyabb és legmagasabb díj átlagát vettük figyelembe. ** A Mobiliti honlap alapján az e-Mobi töltőknél 225 Ft/kWh + 5 Ft/perc, a Mobiliti töltők többségén pedig 250 Ft + 5 Ft/perc a töltési díj. Az egyszerűbb összehasonlítás érdekében a két árat átlagoltuk, a percdíjat pedig 40 kW-os átlagos töltési teljesítményt feltételezve adtuk hozzá, így jött ki a 245 Ft/kWh díj. A Tesla és a MOL Plugee régiós hálózatában egyértelműen Magyarországon a legmagasabb a töltési díj. A helyi legnagyobb szolgáltatók esetében már nem ennyire egyértelmű a helyzet, Magyarország a középmezőnyben helyezkedik el, három országban olcsóbban, háromban pedig drágábban tölthetnek a villanyautósok. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTJtb2Rvc2l0b3R0LXRvbHRvLTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTJtb2Rvc2l0b3R0LXRvbHRvLTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!