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 A JATO Dynamics piackutató cég adatai szerint 2024 júliusa az első olyan hónap, amikor Európában több elektromos autót adott el a BMW a Teslánál. Tisztán elektromos BMW modellekből összesen 14.869 példány fogyott az előző hónapokban, amely az előző évhez viszonyítva 35 százalékos növekedést jelent. A Tesla 14.561 autót értékesített, amely 16%-os csökkenés. Mindkét gyártó 10% feletti részesedést ért el az európai elektromosautó-piacon, ahol júliusban összesen 139.300 villanyautót adtak el, ami 6 százalékkal kevesebb az előző évi értékesítéseknél. A tíz legnépszerűbb gyártó listájára a BMW és a Tesla mellett a Volkswagen (12.213 db), a Volvo (10.533 db), az Audi (8618), a Mercedes (8365), a Peugeot (6361 db), a Hyundai (6292 db), a Kia (6034 db) és a Renault (5638 db) került fel. Érdemes azonban hozzátennünk, hogy az év első hat hónapjában még a Tesla vezette a tisztán elektromos autók eladásainak ranglistáját – hogy pontosan mennyivel, azt az információt sajnos nem tartalmazzák a nyilvánosan elérhető adatbázisok. A Cleantechnica cikke szerint az amerikai márka piaci részesedése 11,4%-ot ért el, míg a bajoroké 9,9%-ot. Egyetlen hónap adataiból persze nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, ám azt is látnunk kell, hogy a BMW villanyautós eladásai jelenleg – a Teslával ellentétben – növekvő trendet mutatnak Európában. Hogy a júliusi helycsere csak egyszeri eset volt-e, vagy a BMW képes lesz tartósabban is megőrizni az elsőbbségét, azt majd a következő hónapokban-években meglátjuk. Féléves statisztika: lassabban, de tovább nőttek a villanyautó-eladások Európában Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!