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 Gilberto Pichetto Fratin, az olasz környezetvédelmi és energiaügyi miniszter szerint a hagyományos belső égésű motoros új autók eladásának tervezett 2035-ös tiltását nem szabad bevezetni, az EU-nak módosítani kell a korábbi rendelkezésén. Abszurd ideológiai döntésnek nevezte a céldátumot – igaz, már nem először, ő két éve is így gondolta. Visszacsinálná Pichetto Fratin egy a comoi tónál tartott üzleti fórumon beszélt a fentiekről, de gondolatai visszaköszöntök az ugyanitt nyilatkozó kollégája, az ipari miniszter Adolfo Urso szavaiban is. Végleg megszavazták 2035-öt Urso szerint az európai autópiac bizonytalan helyzete már most hatással van a német autóiparra, és tisztán kell látni ezekben a kérdésekben, hogy elkerüljük az európai ipar összeomlását. A politikus úgy fogalmazott, hogy az ideológiailag kijelölt útvonal csődöt mondott, pragmatikusnak kell most lennünk. A Giorgia Meloni vezette olasz kormány azt tűzte ki céljául, hogy változtassanak a 2035-ös tilalmon és olyan szabályozást fogadjon el az Unió, amely ennél szélesebb teret enged a különböző hajtásláncoknak – írja az Automotive News Europe. Az Európai Unió egyébként a menetrend szerint 2026-ban vizsgálná meg, hogy hogyan haladnak a tagállamok és az iparág a 2035-ös elektromos átállás felé, de az olaszok azt szeretnék, ha ez hamarabb, már a jövő év elején megtörténne. Megint az e-benzin mellett lobbiznak az EU-nál Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!