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 A Denza névre keresztelt kínai autómárkával az elmúlt bő egy évben többször is foglalkoztunk, ugyanis a BYD és a Mercedes-Benz közös gyermeke tavaly megjelent Európában, most pedig egy vadonatúj konnektoros modell piaci bevezétésére készül. Megjelent a Mercedes és a BYD közös sportkombija A napokban azonban nemcsak az elegáns sportkombi, és a szedán variáns közelgő megjelenése miatt írtak róla a hírportálok, hanem ezúttal a tulajdonviszonyok terén is történt változás: a német fél teljesen kiszállt a márkából. A Denzát a Merci és a BYD 2011-ben alapította Shenzhen Denza New Energy Automobile Co., Ltd néven 50-50%-os tulajdoni arányban. Az első közös termék 2014-ben mutatkozott be, és a Mercedes-Benz B-osztályának padlólemezét, valamint a BYD e6 hajtásrendszerét kombinálta. Az elektromos Denza sosem tudott sikeres lenni Kínában, így aztán 2019-ben elkaszálták, helyét pedig átvette az akkori BYD Tang alapján fejlesztett Denza X, ami a tisztán elektromos hajtás mellett plug-in hibridként is elérhető volt. A modell tervezésében aktívan kivették a részüket a Merci alkalmazottai, és a járművet a német gyártó kereskedéseiben is árulták. Mivel a márka még ekkor sem teljesített jól, a Mercedes-Benz visszavonulót fújt, és 2022 elején 10%-ra csökkentette részesedését a cégben. Ezt követően a németek már csak részvényesként voltak jelen a márka életében, a fejlesztésekben nem vettek többé részt. Az újrarendeződés a Denza X SUV végét, és vadiúj modellek megjelenését hozta el, kezdve egy elektromos és plug-in hibrid egyterűvel, ami meghozta a régóta várt sikert a márkának. Denza D9 A Mercedes-Benz az electrive.com hírportálnak megerősítette, hogy már júliusban eladta a maradék 10% tulajdonrészét a BYD-nak, amely így 100%-os tulajdonosává vált a Denzának. A szóvivő hozzátette, hogy a márka kínálatában található modellek egyike sem használ már Mercedes-technológiát. A Denza portfóliója a D9 egyterűből, az N7 crossoverből, és az N8 SUV-ból áll, ezekhez csatlakozik hamarosan a Z9 GT kombi és a Z9 szedán, valamint az N9 SUV. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!