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
auto
2024. 09. 19. csütörtök

Teljesen kiszállt a Mercedes a kínai BYD-val alapított autómárkából

üzlet

A Denza névre keresztelt kínai autómárkával az elmúlt bő egy évben többször is foglalkoztunk, ugyanis a BYD és a Mercedes-Benz közös gyermeke tavaly megjelent Európában, most pedig egy vadonatúj konnektoros modell piaci bevezétésére készül.

Megjelent a Mercedes és a BYD közös sportkombija

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

A napokban azonban nemcsak az elegáns sportkombi, és a szedán variáns közelgő megjelenése miatt írtak róla a hírportálok, hanem ezúttal a tulajdonviszonyok terén is történt változás: a német fél teljesen kiszállt a márkából.

A Denzát a Merci és a BYD 2011-ben alapította Shenzhen Denza New Energy Automobile Co., Ltd néven 50-50%-os tulajdoni arányban. Az első közös termék 2014-ben mutatkozott be, és a Mercedes-Benz B-osztályának padlólemezét, valamint a BYD e6 hajtásrendszerét kombinálta. Az elektromos Denza sosem tudott sikeres lenni Kínában, így aztán 2019-ben elkaszálták, helyét pedig átvette az akkori BYD Tang alapján fejlesztett Denza X, ami a tisztán elektromos hajtás mellett plug-in hibridként is elérhető volt. A modell tervezésében aktívan kivették a részüket a Merci alkalmazottai, és a járművet a német gyártó kereskedéseiben is árulták.

Mivel a márka még ekkor sem teljesített jól, a Mercedes-Benz visszavonulót fújt, és 2022 elején 10%-ra csökkentette részesedését a cégben. Ezt követően a németek már csak részvényesként voltak jelen a márka életében, a fejlesztésekben nem vettek többé részt. Az újrarendeződés a Denza X SUV végét, és vadiúj modellek megjelenését hozta el, kezdve egy elektromos és plug-in hibrid egyterűvel, ami meghozta a régóta várt sikert a márkának.

Denza D9

A Mercedes-Benz az electrive.com hírportálnak megerősítette, hogy már júliusban eladta a maradék 10% tulajdonrészét a BYD-nak, amely így 100%-os tulajdonosává vált a Denzának. A szóvivő hozzátette, hogy a márka kínálatában található modellek egyike sem használ már Mercedes-technológiát.

A Denza portfóliója a D9 egyterűből, az N7 crossoverből, és az N8 SUV-ból áll, ezekhez csatlakozik hamarosan a Z9 GT kombi és a Z9 szedán, valamint az N9 SUV.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.