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
auto
2024. 09. 24. kedd

Stellantis: már keresik Tavares utódját?

üzlet
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

Bár Carlos Tavares szerződése csak 2026 elején jár le, a Stellantis igazgatótanácsa már megkezdte utódjának keresését – írja az Automotive News Europe.

A vállalat szerint ez normális, de úgy hírlik, az igazgatótanács elnöke egyre türelmetlenebb a vezérigazgatóval.

Nincs itt semmi látnivaló

Tavares az európai autóipar egyik meghatározó alakja, általában nem rejti véka alá véleményét, ahogy tette ezt az elmúlt héten is, amikor két alkalommal is megdorgálta az ACEA-ba tömörülő európai versenytársait, amiért azok halasztást kérnek a 2025-ben szigorodó CO2 határértékek kapcsán. Mint mondta, a Stellantis felkészült, a versenytársak pedig nem, ő pedig a verseny híve.

Törésvonalak: a Stellantis nem kér a CO2 szabályok enyhítéséből

A 66 éves autóipari veterán a Renault-nál kezdett, aztán a PSA csoporthoz váltott, ahol 2014 óta vezérigazgató volt, és vezetése alatt jött létre a DS márka, olvadt a csoportba az Opel és ő volt a Fiat-Chrysler egyesülés, a Stellantis csoport megalkotásának egyik ötletgazdája is.

Amikor 2021-ben létrejött az új konszern, ő lett ennek vezérigazgatója is, és az elmúlt években szépen növekedett a nyereség is, ami három év alatt 30 százalékkal, tavaly év végére 18,6 milliárd euróra emelkedett.

Ám az idei év nem alakul jól, az első félévben közel 50 százalékkal esett a profit 2023 azonos időszakához képest, és ami az igazgatótanácsot talán még ennél is jobban zavarja, tovább csökkentek az amerikai üzletág eladásai. (Itt mondjuk hozzá kell tenni, hogy se a Daimler-Chrysler, se a Fiat-Chrysler nem volt egy fáklyásmenet, az amerikai leányvállalat márkáinak eladásai vagy egy évtizede esnek).

Két számjegyű a csökkenés a nagy európai autógyártók nyereségében

A média érdeklődésére az igazgatótanács csak annyit nyilatkozott a kérdésben, hogy normális, hogy már most elkezdik az utódot keresni és ez egyáltalán nem zárja ki, hogy Tavares-szel mennek tovább. Egy, az elnökhöz közelálló forrás szerint sem a legutóbbi félév számai miatt indult el a keresés, hanem azért fogtak most hozzá, mivel hosszú és komplikált folyamat lesz ez.

Eltűntek a vásárlók, leáll a Fiat villanyautójának gyártása

Ezzel együtt azt is pletykálják, hogy megoldást vár a legfelsőbb grémium a rossz amerikai helyzetre a CEO-tól, amelyet súlyosbít az országban működő független kereskedések elégedetlensége. Mint mondják, egyre nagyobb probléma nekik a kereskedésekben parkoló öregedő raktárkészlet, amelyre nincs elég vevő. A cég amerikai alkalmazottai pedig további elbocsátásoktól, és egyes márkák eladásától tartanak – a vállalat nemrég például 2400 munkatársnak mondott fel, amikor leállította a RAM 1500 pickup gyártását.

Tavares egyébként a nyár végén három napot Amerikában töltött, hogy személyesen találkozzon az ottani vezetőkkel.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.