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
auto
2024. 10. 05. szombat

Legyen ez az utolsó benzines, amiért pénzt adsz

egyéb
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

Van az úgy, hogy egy nagyvállalat felkínál valamit jótékonysági célra, de messziről érezni a marketing szagát – ez csak egy elem a PR aznapi listáján.

Ez most nem ez az eset, a szervezőkkel beszélgetve egyértelmű volt, hogy tényleg szívügyük a nemes cél és minden követ megmozgattak, hogy ez az aukció megvalósulhasson.

Utolsó

Bár benzines autókkal nagyon ritkán, talán soha nem foglalkozunk, ez az Audi TT RS Roadster több szempontból is megérdemli a kivételezést.

AUDI TT RS Roadster Quattro S-tronic, különleges fóliázással.

Egyrészt, bár az Opel Astra és a Suzuki Swift gyártása hazánkban már hat évvel korábban, 1992-ben megkezdődött, mégis talán a TT 1998-as győri debütálása adott igazán presztízst a magyar autógyártásnak. Egy igazi prémium sportautó készült kiváló minőségben Magyarországon, Audi minőségben, hibátlan illesztésekkel, drága anyagokkal, és ez minden bizonnyal öregbítette a hazai mérnökök és munkások hírnevét.

A TT gyártása tavaly novemberben fejeződött be és 25 év alatt 662.000 készült a típusból a Rába-parti városban. Valószínűleg minden autóbolond nosztalgiával gondol a típusra és némi büszkeséget érez Győr helytállása miatt.

De van egy másik, nyomósabb oka is, amiért erről az autóról most beszélünk. Ugyanis

az Audi Hungária jótékony célra ajánlotta fel az utolsó utáni példányt, egy autistákat támogató alapítvány megsegítésére.

Igen, nem elírás, ez az utolsó utáni példány, aminek izgalmas története van.

Mint még idén márciusban Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója egy beszélgetésen elmesélte, amikor az ötlet jött 2023-ban, a rendelési rendszert már lezárták. De nem kicsit, annyira, hogy még a magyar Audi képviselet sem tudott segíteni, sőt, hiába készült hazánkban az autó, a győri gyár vezetői is falakba ütköztek.

Amennyire tudjuk, az utolsó példányt egyébként – érthető okokból – a cég saját múzeumába szánták, rendelni viszont már senki nem tudott belőle, még a Volkswagen Csoporton keresztül kérlelve sem tudtak semmit tenni a kollégák.

Végül a nemes cél magyaros kreativitást szült, és a győri gyár egyik vezetője érte utol egy német kollégáját, aki valahogy csodát tett, és még egy autót fel tudtak írni a listára.

Ez az utolsó utáni TT Roadster abból a szempontból is különleges, hogy egy autista művész rajzai díszítik, a fóliázása teljesen egyedi.

Bár felesleges 33 millió forintja keveseknek van otthon a párnában, ha véletlenül akad olvasóink között olyan tehetős magánszemély, vagy vállalkozó, aki szokott ekkora tételben adományozni, akkor október 7, azaz jövő hét hétfő délig, más források szerint éjfélig még licitálhat erre a különleges autóra ezen a linken.

Nem kell megijedni, senki nem fogja kinézni a villámtöltő mellől, ha ez lesz az utolsó benzines autó, amiért pénzt ad.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.