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 Az Xpeng egyike azoknak a fiatal kínai autógyártóknak, amelyekre az eladási számaikon túlmutató figyelem irányul a bennük lévő potenciál miatt. Most három autóval mutatták meg Párizsban az európai közönségnek, hogy miért érdemes velük számolni. G6 A G6 egy D-kategóriás, 4,7 méteres, ötszemélyes SUV, amelynek ára 46.300 eurótól indul Németországban. Az alapárért 260 lóerőt és 66 kWh-s LFP akkut és 435 WLTP kilométeres hatótávot kapunk. A 800 voltos rendszeren működő autó aksiját a közepes méret ellenére 210 kilowattal lehet tölteni, és a gyártó szerint elég 20 perc a 10-80 százaléknak. Mi meg elhisszük nekik, mert az Xpeng pont a töltési teljesítménnyel növeli renoméját. A csúcsváltozat 487 lóerős, egy 87,5 kWh-s NMC akku került bele, amit 280 kilowattal lehet tölteni, így a nagyobb kapacitás ellenére itt is elég 20 perc a 80 százalékig. Ez a verzió 51.600 euróba kerül és ezért 550 kilométert tud megtenni, de ha valakinek nem kell ennyi teljesítmény, a kettő között van egy Long Range RWD változat 570 kilométeres hatótávval és 4000 euróval olcsóbban. A G6 a gyártó SEPA 2.0 platformjára épül, a vezetéstámogatót az Nvidia Orin-X chipje hajtja, az infotainmentbe pedig a Qualcomm Snapdragon 8155 került, így a teljesítményére nem lehet panasz. Mindegyik változathoz jár a hőszivattyú, a V2L képesség (3,3 kW) és számos egyéb extra. G9 A gyártó legnagyobb SUV-ja a G9, amely 2022-ben azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy ezen demonstrálták a gyártó 480 kilowattos töltési teljesítményét. Szédületes sebességgel tölt a kínai XPeng új villanyautója A 71.600 eurós európai csúcsváltozat meg kell elégedjen „mindössze” 300 kilowattos töltéssel, ennyit tud az 551 lóerős sportváltozat 800 volton üzemelő 93,1 kWh-s akkuja. Ebből az autóból is létezik nagyakkus, hátsókerekes Long Range, ami ugyanezzel az akkuval és töltéssel 50 kilométerrel messzebb, 570 kilométerre jut a WLTP szabvány szerint, és teszi mindezt 63.600 euróért. A legolcsóbb G9 59.600 euróba kerül, 75,6 kWhs LFP akku került bele, de ez is a SEPA 2.0 platformon nyugszik és 800 voltos, de „csak” 313 lóerős és 460 kilométert tud. A platform közös tehát a G6-tal, így itt is van maximum 3,3 kilowattos V2L, hőszivattyú, Nvidia és Qualcomm chipek, meg persze full LED lámpák és vagy 100 extra. A G9 majdnem 4,9 méter hosszú és 2 méter széles, súlya viszont nem kirívó a kategóriában, 2200-2400 kiló között van verziótól függően. P7+ A show igazi sztárja az új zászlóshajó, a P7+ szedán volt, amelyet csak egy kordon mögül, kívülről tudtunk megnézni. Az autó az ötméteres P7 szedán továbbfejlesztett változata és már osztozik a 800 voltos alapokon és valószínűleg a remek töltési teljesítményen is, bár erről még nem osztott meg közelebbit a gyártó. Az európai premier alig pár nappal a hivatalos kínai világpremier után történt, és egyelőre többet tudunk az ottani sajtóból, mint a cég friss párizsi sajtóközleményéből. Így egyelőre csak annyi biztos, hogy egy 60 és egy 76 kWh LFP akkut kap a kocsi, ami azt sugallja, hogy már nem rendelhető az előd közel 83 kWh-s NMC aksija. Ennek ellenére a gyártó 11,6 kWh/100 km fogyasztásról beszél az európai kommunikációban, ami 650 km feletti WLTP hatótávot feltételez a csúcsváltozatnál – de ezt csak mi számoltuk ki a kínai és európai sajtóközlemények alapján, nem hivatalos adat. Az új P7+ a cég sajtóközleményében a világ első mesterséges intelligencia által definiált autójaként szerepel. A hangzatos mondat mögött valószínűleg az áll, hogy az Xpeng a Tesla nyomdokaiba lépett, és a P7+ már nem tartalmaz LiDAR szenzort és nem igényel HD térképeket a vezetéstámogató működéséhez. Ehelyett elől és hátul egy-egy 8 megapixeles kamera, milliméter-hullámú radar és ultrahangos parkolószenzorok vannak csak a fedélzeten, amelyek az XPENG AI Hawkeye Visual Solution fantázianevű szoftverét segítik. A cég jelenleg L2++ néven emlegeti ezt a legfejlettebb ADAS rendszerét és ezt folyamatos szoftverfrissítésekkel akarja továbbfejleszteni. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!