PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7b3JkPVt0aW1lc3RhbXBdO2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZCBfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMTMyMTE4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= November elején robbant a hír, hogy a Nissan 9000 embert bocsát el és 20 százalékkal csökkenti gyártási kapacitását, miután veszteséges lett a legutóbbi negyedéve. Egy hónap sem telt bele és belsősök már a cég potenciális csődjéről beszélnek a legrangosabb üzleti lapnak. Ekkora a baj? A Financial Times két a Nissant jól ismerő informátorra hivatkozva a napokban azt a sokkoló hírt tette közzé, hogy ha nem talál új külső befektetőt az autógyártó, akkor a fennmaradása a tét. Egy céghez közeli magas rangú vezető szerint 12-14 hónapja van hátra a Nissannak, hogy biztosítsa a túlélését. Bár mostanában több nagy múltú autógyártó küzd csökkenő profittal és kényszerül megtakarításokra, valószínűleg még a november eleji bejelentés után sem gondolták volna sokan, hogy a Nissannál ekkora a baj. Az üzleti lap arról ír, hogy miután a Renault értékesítette a nehézségekkel küzdő japán vállalatban lévő részesedése egy részét, most külső befektetőt, például egy nagy bankot akarnak megnyerni maguknak, hogy átvészeljék ezt a nehéz időszakot. Az sem kizárt, hogy szakmai oldalról, a Hondától érkezhet segítség, ha a rivális bevásárolja magát a Nissanba. A két vállalat már így is tárgyal az együttműködésről a villanyautó-gyártás területén. A Nissan egyik problémája, hogy lemaradt a hibridek előretöréséről az Egyesült Államokban, ahol az elmúlt években nem rendelkezett elég vonzó portfólióval, ráadásul a közelgő Trump kormányzat belengetett hatalmas vámjai is potenciális veszélyt jelentenek. A források szerint most elengedhetetlen, hogy mind az amerikai, mind a japán piacon nyereséget termeljenek. Állítólag az sem kizárt, hogy a Renault is tovább csökkenti a részesedését a japán cégben, sőt akár közvetlenül a Hondának ad el értékpapírokat. Ketyeg az óra A fentiekhez kapcsolódik és talán részben magyarázza is azokat a november közepi hír, mely szerint hatalmas adóssághegyek visszafizetése lesz esedékes a Nissannál a következő két évben. 2025-ben 1,6 milliárd, 2026-ban pedig 5,6 milliárd dollárnyi adósság válik esedékessé, amely rekord az 1996 óta összesített adatok szerint -írja a Japan Times. A hitelösszegekre, amelyek euróban, jenben és dollárban válnak esedékessé a Nissan hitel-nemteljesítési biztosítást is kötött, ám a cég pénzügyi helyzetének romlásával ennek költsége is jelentősen emelkedett a tavalyi évben. Az autógyártó a hírekre reagálva igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy szeptember végén 8,3 milliárd dollárnyi készpénztartaléka volt és egyébként is több nagy bank áll mögötte. Ám jelenleg a cég veszteséges és az utóbbi hat hónapban negatív volt a cash flowja, a készpénztartalék pedig másra, például a The Arc nevű nagyszabású modelloffenzívára is kell, amelynek keretében 30 új típust kívánnak bemutatni. Vészhelyzet a Nissannál, 9000 embert küldenek el Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!