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
auto
2024. 12. 26. csütörtök

Még a németek is támogatják a belső égésű motorok 2035-ös kivezetését

A Deloitte friss felmérése szerint szűk többséggel ugyan, de a német lakosság is támogatja az elektromos átállás 2035-ös céldátumát.

A 40 kontra 36 százalék nem hatalmas előny, de az ellenszél ismeretében meglepő eredmény.

Korral jár

A Deloitte tanácsadó cég reprezentatív felmérést végzett a felnőtt német lakosság körében, hogy megmérje, mennyire támogatják az Unió legnagyobb gazdaságának lakói a 2035-ös terveket.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNGRlY2VtYmVyLXYyLmdpZiIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTIwMHgxNjAwLTIwMjRkZWNlbWJlci12Mi5naWYiIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A felmérés eredménye kapcsán a tanácsadó cég azt emeli ki, hogy még a németek fele sem támogatja a belső égésű motorok forgalmazásnak 2035-ös kivezetését. Ez a megfogalmazás annyiban félrevezető, hogy azt sejteti, a többség ellenzi azt, pedig a számok nem ezt mutatják.

Mi egyébként a német sajtót és autós lapokat is ismerve inkább meglepően pozitívnak látjuk az eredményt annak fényében, hogy évek óta szinte egyöntetű és teljes pályás kampány folyik a villanyautók ellen a német médiában.

Az már talán kevésbé meglepő, hogy az átállásról alkotott képet nagyban befolyásolja az életkor:

Míg a 18-34 év közöttiek 57 százaléka támogatja a 2035-ös átállást, az 55-64 év közötti korosztálynál már ez pont fordítva van, 56 százalék ellenzi azt.

Az is látszik azonban, hogy az ellenzők körének egy széles tábora teljesen hajthatatlan.

 

A tiltásra nemmel válaszolók 71 százaléka abszolút nem tart jónak semmifajta tiltást sem most, sem később. Ez a szám nemcsak önmagában magas, de egyben azt is jelenti, hogy

az összes válaszadó 25 százaléka semmilyen formában nem fogadja el a belső égésű motorok kivezetését.

7 százalék bizonyos feltételek mentén, például egyes régiókra, vagy darabszámokra korlátozva el tudná képzelni a tiltást, míg 18 százalék egyetért a céllal, de egy későbbi időpontra halasztaná az átállást.

A Deloitte német leányvállalatának az autóiparért felelős vezetője, Dr. Harald Proff szerint egyébként a villanyautózás elfogadtatásának növekedéséhez a vállalatok számára a szabályozás kiszámíthatósága, a magánszemélyek esetén pedig főleg a megfizethetőbb autók megjelenése a döntő.

A kutatás során arról is megkérdezték a lakosságot, hogy milyen támogatásokat tartanának helyesnek a klímacélok elérése érdekében.

46 százalék a helyi közlekedés javítását, 36 százalék a szintetikus üzemanyagokat, 29 százalék pedig a villanyautók támogatását említette, míg csak 11 százalék támogatná a belső égésű motorok még korábbi betiltását.

Németország hivatalos célja, hogy 2030-ra már 15 millió tisztán elektromos autó legyen az ország útjain. A Deloitte szerint azonban ez nem fog sikerülni, mindössze 11,2 milliónál tartanak majd az évtized végére a közel 50 milliós német személyautó-flottában.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.