A Honda-Nissan frigy harmadik szereplője január végéig kapott gondolkodási időt, hogy eldöntse, belép-e az új közös cégbe. Hivatalosan még mérlegelnek, de a japán média úgy tudja, inkább kimaradnának. Partvonalról A Mitsubishi autógyártó részlege persze nem teljesen független, a részvények közel negyede a Nissan tulajdonában van. A Honda és a Nissan házasságának bejelentésekor a kisebbik partner is ott volt a megbeszéléseken, de ekkor még nem döntötték el, belépnek-e ők is az új holdingba. Az Automotive News azonban egy japán lapra hivatkozva azt írja, úgy néz ki, a Mitsubishi vezetői inkább kívül maradnának és önállóan lennének jelen a tőzsdén is. Az autógyártó diplomatikusan úgy kommentálta az értesülést, hogy ez nem tőlük származó hivatalos döntés, ők még mérlegelnek. Az óvatos választás sem biztos, hogy életbiztosítás azonban a Mitsubishi számára. A vállalat kevesebb, mint 900 ezer autót ad el évente, így az egy autóra jutó fejlesztési költségek tetemesek, nehéz lépést tartani a mamutcégekkel. A Honda és a Nissan együtt 7,2 millió autót gyárthat majd. Rendkívüli: létrejöhet a Honda-Nissan házasság Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!