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
auto
2024. 05. 30. csütörtök

Közös platformra épülhet a Renault Zoe és a Nissan LEAF

Kézenfekvő lenne, hogy a Carlos Ghosn irányítása alatt működő Nissan-Renault szövetség közösen álljon neki a cégcsoport villanyautós tervei megvalósításának, mégsem így tettek. Emögött az állhat, hogy Franciaországban és valószínűleg már Japánban is jóval azelőtt elkezdtek villanyautókat fejlesztgetni, hogy az új irányzatot a Tesla jóvoltából világszinten is felkapta a nagyközönség. Így mikor a Nissan és a Renault 2011-ben és 2012-ben piacra lépett a LEAF-fel és a Zoeval, akkor azokat saját, külön fejlesztéseikre alapozták. Így duplikálódtak ugyan a fejlesztések, de több elképzelés is lehetőséget kapott a megvalósításra. Így kerülhetett villámgyors AC töltés a Zoeba, illetve lehetett elfogadható árán keresztül a világ minden táján népszerű modell a LEAF. De a párhuzamosságokat előbb utóbb célszerű lesz megszüntetni, hogy egy közös technológiai alap megteremtésével mindkét gyártó költséghatékonyan használhassa fel a legjobb fejlesztéseket.

Erre készül most a Renault és a Nissan, amit Arnaud Deboeuf, a Nissan-Renault szövetség stratégiai egységének alelnöke erősített meg a sajtónak. A LEAF és a Zoe következő verziói ugyanazt a közös platformot fogják használni. A két autó ugyanabban a szegmensben fog versengeni, de azt nem árulták el, hogy a LEAF lesz-e kisebb, vagy a Zoe nagyobb. A mai rugalmas platformok ismeretében természetesen az sem elképzelhetetlen, hogy a két autó között megmarad a mostani, egyébként nem túl nagy, méretbeli különbség.

Mivel a Zoe 40 kWh-ás akkus frissítése most jelent meg, a LEAF ráncfelvarráson átesett változata 2017 végére, 2018 elejére várható, a közös platformnak 2020-2021 előtt nincs realitása. Addigra a mostani autók és az azokban lévő technológia 10 éves lesz, ami elképesztően hosszú idő egy kialakulóban lévő technológiát felvonultató iparágban. 2020 környékére lényegében minden autógyártó komoly kínálatot ígér elektromos autókból, így a Nissan-Renault szövetség közös platformra érkező autóinak egy nagyon komoly társaságban kell majd helytállniuk.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Villanyautósok