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
auto
2024. 03. 29. péntek

400 ultra gyors villámtöltőből álló hálózatot terveznek Európába

A nemrég bejelentett Ultra-E hálózat akad még egy kezdeményezés, amelynek keretében 350 kW-os villámtöltőkkel szórnák tele Európát. Az Audi, a BMW, a Daimler, a Ford és a Porsche által bejelentett, de további partnerek csatlakozására is nyitott projekt keretében 400 db, CCS csatlakozójú villámtöltőt telepítenek a főbb európai tranzit útvonalak mentén. Az új töltők teljesítményét a mai autók még nem tudják kihasználni, de a 2019-re várható Porsche Mission e (vagy ezen a tanulmányon alapuló autó) 95 kWh-ás akkumulátorát ezekről a töltőkről akár 15 perc alatt fel lehet tölteni (ha nem is tele, de 80-85%-ig).

Porsche Mission e 800 V-os 350 kW-os töltéssel

A cél, hogy az Európát átszelő utazások ugyanolyan egyszerűek és kényelmesek legyenek elektromos autókkal is, mint a mostani hagyományos rendszerű járművekkel. A nagy kapacitású akkumulátorok és az ezeket percek alatt újratöltő nagy teljesítményű villámtöltők ezt teszik majd lehetővé. A most bejelentett 400 állomás csak a kezdet, ezt a jövőben természetesen szeretnék bővíteni. Hogy mikor kezdik a töltők telepítését, és mikorra készül el a hálózat, azt egyelőre neme lehet tudni. Mivel még nincs olyan autó, amit ilyen teljesítménnyel lehetne tölteni, nincsenek elkésve semmivel. Viszont ez és az Ultra-E kezdeményezés jól mutatja, hogy Európa és az európai autógyártók végérvényesen a CCS (Combined Charging System) rendszer mellé álltak, ami a mostani elterjedtség ellenére nehéz helyzetbe hozhatja a CHAdeMO szabványt támogató gyártókat. Arról nem is beszélve, hogy a CHAdeMO rendszer következő változata még csak 150 kW-os teljesítményt fog támogatni.

 

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

Villanyautósok