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
auto
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

Hamarosan itt az év első nagy nemzetközi technológiai kiállítása a CES, így érkeznek az új villanyautó koncepciók, az ígéretek, esetleg a végleges piacérett modellek. Idén a Chrysler volt az első, lerántva a leplet a Portal Electric egyterűről. A Portal Electric természetesen csak egy koncepcióautó, aminek gyártásáról egyelőre nincs szó.

Ennek megfelelően a divatos és merész külsőbe bele mertek álmodni szinte minden földi jót, hiszen sem a költségekre, sem pedig a fizikai megvalósíthatóságra nem kellett odafigyelni. Még az sem gond, hogy a kategóriában megszokott 7 fő helyett ebben az autóban csak 6 embernek jutott hely (ez kevesebb, mint a 100 kWh-ás akkuval már ma is kapható Tesla Model X-ben). A B oszlop nélküli ajtónyílás ellenére a hátsó sorba való bejutás legalább olyan macerásnak és kényelmetlennek tűnik, mint bármelyik másik ilyen egyterűbe.

 

A Portal Electric 100 kWh-ás akkumulátorcsomagban viszi magával az energiát, amivel a tisztán elektromos kisbusz nagyjából 400 km-t tud megtenni (elméletben). A koncepcióautó egyetlen motorja az első kerekeket hajtja, de gyorsulási adatot nem adott meg a gyártó. Az autó kompatibilis az Európában és Amerikában is nemrég bejelentett 350 kW-os új töltőkkel, így egy  20 perces kávészünet alatt 240-250 km-re elegendő áram pótolható.

Az elektromos hajtás csak az egyik része az álomnak. Nem hagyhatták ki az önvezető funkciót sem, amit 3-as szintűként definiáltak. Ez annyit tesz, hogy majdnem mindig képes teljesen önállóan közlekedni, de nem birkózik meg minden körülménnyel. A műszerfalról egy arcelemző kamera figyeli a sofőrt, akinek folyamatosan figyelnie kell az útra és az autóra. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy a sofőr nem figyel, vagy megváltoztak a körülmények, és az elektronika nem képes már biztonságosan irányítani az autót, akkor jelez a sofőrnek. Ha az nem reagál, akkor a rendszer az autót biztonságosan leállítja az út szélén.

Persze dizájnerek munkáit mutogatni meg álmodozni bármit  és bármennyit lehet, ha úgysem kell sosem legyártani. Csak észre kellene már venniük ezeknek a gyártóknak, hogy ezekkel a paraméterekkel már van piacon nagyon hasonló tudású autó. Tény, hogy az az autó a luxus kategóriában versenyez, de ezekkel a paraméterekkel valószínűleg ez a Chrysler sem lenne sokkal olcsóbb.

https://www.youtube.com/watch?v=bhpgQHw6RF4

Villanyautósok