HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Chrysler Portal Electric egyterű

Hamarosan itt az év első nagy nemzetközi technológiai kiállítása a CES, így érkeznek az új villanyautó koncepciók, az ígéretek, esetleg a végleges piacérett modellek. Idén a Chrysler volt az első, lerántva a leplet a Portal Electric egyterűről. A Portal Electric természetesen csak egy koncepcióautó, aminek gyártásáról egyelőre nincs szó.

Ennek megfelelően a divatos és merész külsőbe bele mertek álmodni szinte minden földi jót, hiszen sem a költségekre, sem pedig a fizikai megvalósíthatóságra nem kellett odafigyelni. Még az sem gond, hogy a kategóriában megszokott 7 fő helyett ebben az autóban csak 6 embernek jutott hely (ez kevesebb, mint a 100 kWh-ás akkuval már ma is kapható Tesla Model X-ben). A B oszlop nélküli ajtónyílás ellenére a hátsó sorba való bejutás legalább olyan macerásnak és kényelmetlennek tűnik, mint bármelyik másik ilyen egyterűbe.

 

A Portal Electric 100 kWh-ás akkumulátorcsomagban viszi magával az energiát, amivel a tisztán elektromos kisbusz nagyjából 400 km-t tud megtenni (elméletben). A koncepcióautó egyetlen motorja az első kerekeket hajtja, de gyorsulási adatot nem adott meg a gyártó. Az autó kompatibilis az Európában és Amerikában is nemrég bejelentett 350 kW-os új töltőkkel, így egy  20 perces kávészünet alatt 240-250 km-re elegendő áram pótolható.

Az elektromos hajtás csak az egyik része az álomnak. Nem hagyhatták ki az önvezető funkciót sem, amit 3-as szintűként definiáltak. Ez annyit tesz, hogy majdnem mindig képes teljesen önállóan közlekedni, de nem birkózik meg minden körülménnyel. A műszerfalról egy arcelemző kamera figyeli a sofőrt, akinek folyamatosan figyelnie kell az útra és az autóra. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy a sofőr nem figyel, vagy megváltoztak a körülmények, és az elektronika nem képes már biztonságosan irányítani az autót, akkor jelez a sofőrnek. Ha az nem reagál, akkor a rendszer az autót biztonságosan leállítja az út szélén.

Persze dizájnerek munkáit mutogatni meg álmodozni bármit  és bármennyit lehet, ha úgysem kell sosem legyártani. Csak észre kellene már venniük ezeknek a gyártóknak, hogy ezekkel a paraméterekkel már van piacon nagyon hasonló tudású autó. Tény, hogy az az autó a luxus kategóriában versenyez, de ezekkel a paraméterekkel valószínűleg ez a Chrysler sem lenne sokkal olcsóbb.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?