iNext: 700 kilométeres hatótávot ígér a BMW

A BMW 2025-re 12 tisztán elektromos modellt ígér, köztük a korábban bemutatott Vision Dynamics koncepció alapján elkészített i5-öst – mely a gyártó i-sorozatának legújabb tagja lesz az i3 és i8 mellett -, valamint érkezik egy elektromos crossover is, amelyet a BMW csak iNext néven emleget. Egyelőre mindkét modellről elég keveset tudunk, a Detroit Motor Show-n azonban hallhattunk néhány információt a Tesla Model 3 riválisaként emlegetett iNext SUV-ról.

BMW Vision Dynamics

Ha hihetünk a BMW i-divízió termékmenedzsment vezetőjének, akkor már nem kell sokáig sötétben tapogatóznunk a villanyautóval kapcsolatban, ugyanis a gyártó még az idén le fogja rántani a leplet a kocsiról, ami állítólag méretben és formában is az X5-ös modellre fog hasonlítani, a beltere viszont teljesen más lesz, és 5 személy tud majd benne utazni egyszerre. Az iNext egyike lesz a legelső autóknak, ami a BMW legújabb, bármilyen meghajtású modell számára készített platformjára fog épülni, és a gyártó állítása szerint a hatótávja akár a 700 kilométert is elérheti, melyet minden bizonnyal egy 120 kWh-s akkumulátor fog biztosítani. Az egy töltéssel megtehető távolságról egészen idáig annyit tudtunk, hogy 480 kilométer felett lesz, azonban azt sem korábban, sem most nem pontosította a BMW, hogy ezt milyen mérés szerint érti. A „700 kilométeres hatótáv” legendájával már korábban is találkozhattunk a BMW-ről szóló hírekben, ugyanis a német autógyártó ezt az értéket kívánja elérni a jövőben érkező modelljeivel, s az akkumulátor-technológia tanulmányozásához tavaly novemberben egy új kutatólabor megépítését is bejelentette. Úgy tűnik igazán optimisták a vállalat szakemberei, ha már most biztosra veszik a küldetés sikerességét. Az autó alapjául szolgáló padlólemez egyébként 134, 255, 335, és 443 lóerős villanymotoroknak fog majd helyet adni, de hogy az iNext melyiket fogja megkapni, az egyelőre kérdéses.

BMW X5

Az elektromos SUV Level 3 önvezetéssel fog érkezni, azaz még szükséges lesz hozzá a sofőr odafigyelése, ám a megjelenése után kevesebb, mint egy évvel már Level 4-es frissítést kap, amivel már megszabadulhat a tulajdonos a vezetés terhe alól. A BMW továbbá egy Boost módot is ígér, amit bekapcsolva a kocsi vezetési tippeket vetít ki a szélvédőre, hogy hogyan tudnánk a maximumot kihozni a teljesítményből.

A kocsi 2021-ben kerül piacra, nem sokkal azután, hogy az i5-ös luxusautó megérkezik. Az persze kérdéses, hogy a valóságban mi fog megvalósulni, ígéretekből ugyanis akad bőven a BMW e-mobility stratégiájában, de valahogy mindig csak egy pofás koncepcióig jut az igyekezet. Ha viszont valóban ekkora hatótávval érkezik az iNext, akkor az SUV szegmensben komoly ellenfele lehet a Tesla Model 3-nak, valamint a 2019-ben érkező Model Y-nak is.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.