Ütős koncepcióval indítja villanyautós pályafutását a Hyundai luxusmárkája

Még magunkhoz sem tértünk a Genfi Autószalonon felvonultatott gyönyörű elektromos autócsodák látványa okozta sokkból, máris kezdetét vette az idei New York International Auto Show, ahol ugyan jóval kevesebb villanyautó sorakozik fel a szőnyegen, mint a világhírű svájci rendezvényen, néhány érdekességet azonban itt is találhatunk. A dél-koreaiak mindkét autókiállításra tartogattak látnivalót az elektromos közlekedés iránt érdeklődő látogatók számára: a Hyundai Genfben mutatta meg élőben először a tisztán elektromos Kona modelljét, mely egy sokak által elérhető és megfizethető villanyautó lesz, s még az idén megvásárolhatóvá válik, az amerikai megalopoliszba pedig a Hyundai luxusmárkája, a Genesis vitt egy egészen látványosra sikerült koncepciót, mely a gyártó legelső próbálkozása a teljesen zéróemissziós autózás felé. Talán nem túlzás azt mondani, hogy a New York-i rendezvény legszebb autója a Genesis Essentia Concept.

A négyajtós, szénszálas karosszériából megépített GT-nek fontos szerepe lesz a márka életében: egyike lesz azon járműveknek, melyekkel a Hyundai el szeretné indítani a Genesis leányvállalatát Európában is. A koreaiak tavaly jelentették be, hogy a következő évtized elejétől Nagy-Britanniában, Németországban, és Svájcban is elérhetővé szeretnének tenni Genesis modelleket, melyek között három tisztán elektromos típus is lesz. Az első, egy közepes méretű crossover 2020 végén érkezne Európába, egy évvel később egy szedán is debütál, majd pedig egy GT jelenne meg a kontinensen 2022-ben, feltehetőleg egy az Essentia koncepció alapján legyártott gépkocsi. Ugyan a kiállított gyönyörű tanulmányautó a legelső tisztán elektromos járműve a márkának, a tervek szerint csak a harmadik villanyautóként kerülne a futószalagra.

EZT OLVASTAD MÁR?  A világ legnagyobb villanyautó-palettáját tervezi a Volkswagen

A hajtásláncról nem biztosított részletes információt a Genesis, csak annyit tudunk, hogy egynél több villanymotor dolgozik az autóban, ugyanis az atletikusan elegáns tervezéshez egy igazán erős teljesítményt akart társítani a gyártó, ennek megfelelően a 0-ról 100-ra való gyorsulás is 3 másodperc alatt van. A legérdekesebb kérdés azonban az, hogy vajon a koreai vállalat szilárdtest akkumulátorral képzeli-e el az Essentia gyártását, mint ahogyan több autógyártó is ezen a technológián dolgozik a 2020 után megjelenő villanyautóiba.

Azon már meg sem lepődünk, hogy milyen modern berendezések kerültek a tanulmányba. A beltér nagy része 3D-s nyomtatással készült, a pillangó ajtók ujjlenyomat-olvasóval és biometrikus arcfelismerővel nyílnak, a mesterséges intelligencia pedig folyamatosan tanulja szokásainkat, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa számunkra az utazások során. Külső megjelenésre az Essentia tipikus Grand Turismo vonásokat húzott magára, melyek abból a vezető tervező tollából származnak, aki korábban az Audi, Bentley, és Lamborghini modellek dizájnjában is szerepet vállalt.

Hivatalos megerősítés még nem érkezett arról, hogy az Essentia Concept valóban sorozatgyártásba kerül, ám ha a Hyundai tartja magát korábbi terveihez, akkor a szemet gyönyörködtető tanulmányautó nem csupán egy feledésbe merülő koncepció marad, melyet a vállalat csak a technológiák és a csupán papíron létező elkötelezettségének mutogatására használ az elektromos autózás iránt, hanem az utakon is találkozhatunk majd vele, jóllehet kissé lecsupaszított formában.

Elektromos autót használsz?