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 Manapság az autógyártók nagy versenyben vannak azért, hogy minél előbb utcára bocsájtsák az önvezető autókat, és a rendelkezésre álló adatok valószínűleg nagy részét képezik majd ennek a rendszernek, ami a tervek szerint biztonságosabb lesz, mint az emberi kormányzás. Bár több vállalat is fejleszti ezt a rendszert, azonban míg a legtöbb autógyártónak csupán egy limitált számú teszt flottára korlátozódik az adatgyűjtési lehetősége, addig a Tesla egy sokkal nagyobb, szenzorok sokaságával ellátott flottára támaszkodhat szerte a világon. Ezeknek az autóknak a száma most, az úton lévő Model 3-makkal tovább nő, ugyanis a Tesla ezekből is elkezdte az adatgyűjtést. Múlt év májusában a Tesla elkezdte gyűjteni a videó anyagokat a Model X-ek és Model S-ek kameráiból és szenzoraiból, amit az is jól mutatott, hogy ezek a járművek elkezdtek több gigabájtnyi adatot feltölteni a gyártónak. Most, egy évvel később a Tesla Model 3 tulajdonosok járművei is elkezdték az adatküldést, amihez persze kérték a tulajdonos hozzájárulását is. A Tesla is kihangsúlyozta, ebből a programból természetesen bármikor van lehetőség a kilépésre is. Itt van a Tesla adatgyűjtési kérelme a Model 3 tulajdonosaihoz: „Keményen dolgozunk azon, hogy javítsuk az autonóm biztonsági funkciókat, és a lehető leghamarabb hozzuk létre az önálló vezetést. Ehhez rövid videoklipeket kell gyűjteni az autó külső kamerái segítségével, hogy megtudjuk, hogyan ismerheti fel a rendszer a dolgokat, például a sávokat jelző csíkokat, a közúti táblákat és a közlekedési lámpákat. Minél több járművünk van az utakon, annál jobb Tesla Autopilot rendszerrel szolgálhatunk majd. Kiemelnénk, hogy ezek a rövid videók nem kapcsolódnak a jármű azonosító számához. Annak érdekében, hogy megvédjük a magánéletét, biztosítjuk, hogy nincs mód arra, hogy a rendszerünkben olyan klipeket keressük, amelyek egy adott autóhoz kapcsolódnak. Hozzájárul ahhoz, hogy rögzítsük a videókat? Döntését bármikor módosíthatja! Igen/Nem” Egy Tesla tulajdonosnak köszönhetően azt is tudjuk, hogy az Autopilot 2.0 rendszer milyen felvételeket továbbít a gyár szerverei felé: Szórványosan és látszólag véletlenszerűen (bár ez nem egyértelmű) a 8 kamera közül 7 küld 1 kép/mp sebességgel készült 10 képes sorozatokat, miközben az előre néző kis látószögű kamerából 10 másodperc hosszan 30 kép/mp-es sorozat készül. Ezeket a sorozatokat a rendszer a radarok pillanatképeivel egészíti ki. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!