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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Elkészült az első 350 kW-os Porsche töltő

A hatótáv mellett az autók töltési ideje a másik kardinális kérdés, ami az elektromos hajtás iránt érdeklődőben először felmerül. A mai autókat ugyanis villámtöltőn is 20-30 perc alatt lehet csak feltölteni. Bár ez is több, mint egy benzines autó tankolásához szükséges 5 perc, egy 20-30 perces pihenő néhány óránként néha még jól is eshet.

A két 350 kW-os villámtöltő mellé két 22 kW-os AC is került (fotó: Elektroauto im Alltag)

Azonban ahogy nő az akkumulátorok kapacitása, úgy kell egyre többet várni azok teletöltésére. Legalábbis akkor, ha a kisebb kapacitású akkukhoz készült töltőkről próbáljuk meg feltölteni őket. Ha nem szeretnénk, hogy a töltési idő drasztikusan megnőjön, akkor nagyobb kapacitású tárolóhoz nagyobb teljesítményű töltőre lesz szükség.

Arról már nagyjából egy éve lehet hallani, hogy világszerte készülnek a szolgáltatók a 100 és 150 kW-os töltők telepítésére, és a 350 kW-os teljesítmény is többször előkerült már, de mivel nincs ilyen teljesítmény felvételére képes autó, ilyen töltőből sem építettek eddig egyet sem. A Porsche most gondolt egy nagyot és letelepítette a cég első ilyen töltőit a Berlin Adlershof kerületében most épülő szalonjuk parkolójába. A töltőn egyelőre nem hirdetik a pontos teljesítményt, de a svájci HUBER+SUHNER által gyártott kábel végén lévő CCS-Type2 csatlakozó felirata szerint az alkalmas 400A és 1000V átvitelére is. A mostani töltőkön lévő kábelhez hasonló vastagságú kábelen úgy tudnak 7×-es teljesítményt átpréselni, hogy a arra aktív hűtést tettek, ami megakadályozza a túlmelegedést.

A kábel végén lévő CCS csatlakozó Type2 és Type1 verzióban is elérhető a gyártónál(fotó: Elektroauto im Alltag)

Speciális folyadékhűtéses kábel 1000 V-ig(fotó: Elektroauto im Alltag)

A Porsche első tisztán elektromos autója a Mission E a tervek szerint 2019-ben érkezik, addig a töltő a szabványnak köszönhetően a ma forgalomban lévő autókat a szokásos 50-150 kW-os teljesítményen tudja tölteni. A 350 kW teljesítménnyel a Mission E 80%-os szintre 15 perc alatt lesz feltölthető. A német Electrive weboldal értesülései szerint a következő ilyen töltő már épül Atlantában, a Porsche amerikai központja mellett.

(fotó: Porsche)

Az új kereskedés másik különlegessége a Porsche emblémát magasba tartó 26 méteres oszlop, ami a töltéshez szükséges áramot ugyan nem, de az épületben felhasznált energiát valószínűleg meg fogja tudni termelni.

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

Villanyautósok