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
auto

A Tesla elmúlt néhány hónapja szinte teljes egészében a Model 3 gyártása, és az azt övező médiaháború körül forgott, és Elon Musk többször is hangoztatta, hogy a vállalat prioritása jelenleg a megígért 35 000 dolláros kicsi Tesla, valamint a Model Y crossover fejlesztése, aminek következtében az újabb termékekről szóló információk csöpögtetése kissé alábbhagyott. Rengetegen vannak például, akik az új Roadstert szeretnék végre alaposan szemügyre venni, nem véletlenül, ugyanis a bemutatóján elhangzott specifikációk jogosan kelthetik fel a reményt a környezetükért aggódó polgároknak, hogy végre eljön a belsőégésű motorok vége. A tisztán villanyos sportkocsinak nem is kellett sok idő, hogy levegye a közönséget a lábáról: néhány szerencsés már azon a novemberi estén beülhetett egy sprintre az autóba, és megtapasztalhatta a 2 másodperc körüli gyorsulást 60 mérföld/órára, azonban néhány fényképet leszámítva azóta nem volt lehetőség közelebbről és mozgásban megcsodálni és megismerni a második generációst Roadstert. Ha minden jól megy, akkor ez augusztus 23-án csütörtökön megváltozhat, ugyanis a villanyautó egy az Egyesült Államokban igencsak népszerű tévésorozatban, a Jay Leno’s Garage című autós műsorban fog a kamerák elé állni, amelyben a műsorvezető az autóipar nagy hírű klasszikusainak és sportautóinak legrejtettebb titkait és képességeit vesézi ki, és a következő adásban az új Roadster lesz terítéken a főtervező, Franz von Holzhausen jelenlétében. Az immáron 4. évadjánál járó autós magazin egy remek lehetőség a Tesla Roadsternek, hogy nézők tízezreit győzze meg az elektromos meghajtás előnyeiről, a fórumokon viszont heves viták törtek ki arról, hogy valóban jó ötlet-e az elektromos álomautó bemutatását egy olyan műsorra bízni, melyet a CNBC csatorna sugároz, a kaliforniai vállalat egyik legnagyobb kritikusa, amelynek munkatársainak tollából és szájából nem egy hazugság hangzott már el a Teslát és vezérigazgatóját illetően.

A Roadster fejlesztésének jövője egyébként éppen a minap került szóba egy interjúban, ahol a vezérigazgató arról beszélt, hogy nem szívesen erőltetné rá a visszapillantó tükröt a vásárlókra, még akkor sem, ha ezt a szabályozás előírja, amiből arra következtethetünk, hogy a megrendelők visszapillantóval együtt kapják majd meg az autót, amit aztán kedvük szerint levehetnek, és használhatják a beépített kamerát. Egyelőre az is megválaszolatlan, hogy pontosan hogyan is fog négy ember beférni az apró sportautóba, hiszen a már többször emlegetett hátsó ülések eddig egyik fényképen vagy videón sem adtak bármilyen jelet arról, hogy mennyi hely van az utastérben. Aztán persze ott van a kormánykerék problémája is, amelynek dizájnja szintén ellentmond az előírásoknak. A Jay Leno’s Garage rövid reklámvideójában egy pillanatra a látható a kormány is, amin a jelek szerint gombok is helyet kaptak. Várhatóan csütörtökön este 10-kor minden kiderül a CNBC műsorában.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.