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 Az elmúlt hónapokban a legnagyobb kamiongyártók igencsak megkönnyítették azon vállalatok dolgát, melyek flottájuk elektromosításával igyekeznek eleget tenni az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak: több olyan tisztán elektromos meghajtású járművet is bemutattak, melyek a következő 1-2 évben kerülnek gyártásba, és minden gond nélkül alkalmazhatók azokra a feladatokra, melyeket jelenleg a flotta dízeles tagjai végeznek, miközben magukkal hordozzák a zaj- és kipufogógáz-mentesség, valamint az olcsóbb fenntartási költség előnyeit. Az már nem újdonság, hogy a Tesla Semi rendkívül közkedvelt lett, és a bemutatója után záporoztak rá a megrendelések, gyakran 50-100, vagy a fölötti darabszámmal, sőt, a Nikola Motors hidrogénes kamionjából 800 darabot kért az Anheuser-Busch egyedül, ám néhány vállalat inkább a már régebb óta az autóiparban ténykedő gyártókban bízik inkább, így a Volvo Trucks, a Daimler, és a Renault Trucks villanyos teherautóira is akadnak jelentkezők. Mégis némelyest meglepő, hogy talán az eddigi legnagyobb rendelés, ami kibocsátásmentes kamionra érkezett, és a média is tudomást szerzett róla, az éppen a Volkswagennél landolt. Egy brazil sörfőző társaság, az Ambev ugyanis elhatározta, hogy régi szennyező dízeles kamionjait elektromosra cseréli, így rögtön 1600 darabot rendelt a Volkswagen brazíliai divíziója, a Volkswagen Caminhões e Ônibus által fejlesztett és tavaly bemutatott e-Delivery típusú teherautóból, ezzel felállítva a legtisztább kereskedelmi kamionflottát az egész országban. A tervek szerint 2023-ra kerülne valamennyi VW villanykamion a vállalathoz, amelyek ugyan csak az üzemeltetett flotta 35%-át teszik majd ki, mégis évente nagyjából 30 000 tonnányi szén-dioxidtól mentik meg a légkört az Ambev állítása szerint. A 170 kWh-s akkumulátorral felszerelt tehergépjárművek gyártása hivatalosan 2020-ban indul meg, azonban a legelső példányok még ez év végén eljutnak a sörgyár termékeit szétosztó 20 logisztikai céghez egy pilot program keretében. A bejelentés egyébként nem sokkal azután történt, hogy a kamionsofőrök májusi sztrájksorozata után augusztus elején elfogadtak egy törvénymódosítást Brazíliában egy, a dízeles járműveket vezető alkalmazottaknak járó minimum viteldíj meghatározásáról, ami az üzemeltetést még költségesebbé teszi, ez nem vonatkozik azonban az elektromos járművekre. A Volkswagen egyik igazgatója leszögezte, hogy az Ambev már hónapokkal ezelőtt jelezte igényét a teherautókra, és a szerződés megkötésének időpontja pusztán véletlen egybeesés a törvénymódosítással, ám a szabályozásban bekövetkezett változások valóban arra ösztönözhetnek vállalatokat, hogy alaposan gondolják át a flottájuk jövőjét. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!