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 Olvasóinkkal végigkövettük a Model 3 útját Európába, aztán Február 6-án jelentettük az első kiszállítások megkezdődését is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy akkor – a Model 3 történetéhez stílusosan passzolva – a Tesla megpróbálta hirtelen 1 héttel felgyorsítani a kiszállításokat, amiből csak elég nagy kavarodás lett. Ezért pár tucat belga és holland vásárlótól eltekintve a legtöbb piacon Február 13-14 magasságában indult meg az első autók átadása, így a februári statisztikák nagyjából 14-15 napról szólnak. Mire volt ez elég? Berúgta az ajtót Természetesen a típus első pár tízezer példányának kiszállításánál mindig meg kell jegyeznünk, hogy itt jórészt 2 éves előrendelésekről van szó, ezért nem teljesen fair már a piacon lépő modellek eladásaival összehasonlítani. Ugyanakkor az is igaz, hogy csak pár – konkrétan 9 – ország számai vannak most meg és itt is mindössze 2 hét eredményeiről beszélhetünk. De nézzük a számokat. A csillaggal jelölt országokban az adat becslés az összes Tesla eladás és a historikus adatok alapján. Forrás: teslamotosclub.com Ízlelgessük az adatokat! Kezdjük mindjárt a totállal: 3352 Model 3 két hét alatt elég szép teljesítmény. Az osztrák és finn adat csak becslés, mivel ezekben az országokban nincsenek típusra bontott adataink, de az előző hónapok és évek adatai alapján elég jól meg lehet tippelni, hogy a hivatalos összes Tesla eladási adatból mennyi lehetett az S és az X – a maradék a Model 3. A másik 7 országból hivatalos darabszámaink vannak. Európa 2019 Január. Forrás: ev-sales.blogspot.com Ha felidézzük az előző hónapot, akkor az ev-sales.blogspot adatai alapján a legnépszerűbb villanyautó januárban a Renault Zoe volt 3340 darabbal, ezt követte egy hibrid a Mitsubishi Outlandere, majd az e-Golf és az i3-as BMW következtek. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a Model 3-nál hiányzik még a Spanyol adat, illetve több kisebb ország számai, akkor akár 40-100 autó is jöhet még a végösszeghez, ezzel pedig januárban már az első hely is meglett volna. Csakhogy január hagyományosan a leggyengébb hónap az autóeladásokban, tehát simán lehet, hogy februárban ez a teljesítmény már nem lesz elég. Végleges adatokat 2-3 hét múlva tudunk mondani. Ami viszont mindenképpen figyelemreméltó az a német statisztika. Európa legnagyobb autós piacán a Teslának eddig nem igazán sikerült az áttörés. Ennek sok oka van, többek között a helyi sajtó negatív hozzáállása a villanyautókhoz és főleg a Teslához – ami mostanában éppen jelentősen változik -, a sok nagy sebességű autópálya ami zabája az aksit (meg a benzint is), illetve az, hogy a hazai közönség elsősorban a saját márkáikat preferálja. De hogy érzékeltessük az előretörés mértékét, íme egy sokatmondó adat: Tavaly egész évben 1900 autót adott el a Tesla Németországban, míg most csak Model 3-ból és csak 2 hét alatt 959 fogyott. Durva március De ha esetleg a februári összesítés végén a Model 3 le is csúszna az első helyről vagy akár a dobogóról, a versenytársak csak lélegzetvételnyi szüntet kaptak. Norvégiából és Hollandiából ugyanis napi szintű, sőt gyakorlatilag valós idejű típusra bontott adataink vannak és amit eddig láttunk az év harmadik hónapjából az elég döbbenetes. Volt nap (március 7), amikor Norvégiában 240 Model 3-at adtak át. Forrás: teslamotorsclub.com, teslastats.no, rdw.nl Norvégiában a hónap első 7 napján már több Model 3 került átadásra, mint februárban 2 hét alatt, de Hollandiából is elég erős számokat kaptunk. A Norvégoknál azonban most szombaton fél 2-kor, tehát 8,5 nap után már 959 Model 3 lett leszállítva ami pont annyi mint a februári német totál és ezzel a típus nemcsak a havi statisztika élére ugrott, de órákon belül átveheti az éves összesítés első helyét is. Nincs nagy talány, hogy az európai toplisták élén melyik autó lesz a hónap végére. Norvégiából közel valós idejű adataink vannak. A KSH a magyar statisztikákat félévente és 1 negyedév csúszással frissíti, ráadásul ezt is csak márkára bontva. A típus szintű adatokat majd jövő év közepén kapjuk meg. Forrás: elbilstatistikk.no 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!