Most már alkatrészt is rendel magának a Teslád

A Tesla szoftverfrissítései az utóbbi időben eléggé felpörögtek – most egy hasznos és két potenciálisan életmentő új szolgáltatás kaptak a kaliforniai autók tulajdonosai.

Kérjük fáradjon be a szervizbe – az alkatrész már várja!

Ha van valami amiben a Tesla kedvelői és szkeptikusai is egyetértenek, akkor az valószínűleg az, hogy az amerikai gyártó szerviz szolgáltatása finoman szólva is hagy kívánnivalókat maga után. Tele van az internet horrorsztorikkal alulinformált és félreinformáló alkalmazottakról és hónapokig várt alkatrészekről.

Persze az is igaz, hogy az interneten kevésbé gyakori, hogy valaki arról posztol mennyire elégedett volt a szolgáltatással – valószínűleg minden termék és márka tekintetében többségben vannak a csalódott vásárlók. Ha valaki frusztrált egy szolgáltatással vagy termékkel kapcsolatban, sokkal valószínűbb, hogy világgá kiabálja a problémáját. Ezzel együtt, egyértelmű, hogy ezen a területen kell leginkább fejlődnie a Teslának – és ez annyira így van, hogy Elon Musk maga is többször beszélt róla az elmúlt hónapokban, hogy hallják és értik a kritikát és a Model 3 gyártásának felfuttatása után most ez a legfontosabb prioritásuk.

Talán ennek fényében született meg az egyik legújabb szoftveres frissítés, amelyre a Reddit Teslás aloldalain bukkantunk. Azt nem lehet tudni, ez még csak egy tesztelés alatt álló funkció-e, amit csak pár szerencsés kapott meg, vagy már széles körben elérhető, de mindenképpen ötletes. Tudniillik, ha az autó úgy érzékeli, valamelyik alkatrésszel gond van, esetleg most még elfogadhatóak az értékei, de a közeljövőben meghibásodhat, akkor az autó saját magától berendeli az alkatrészt a legközelebbi Tesla szervizbe.

EZT OLVASTAD MÁR?  A társasházi töltés volt a legutóbbi villanyautós találkozó témája
Forrás: Reddit/houston_wehaveaprblm

A fenti üzenet szerint a Model 3 energiaátalakító rendszere mutat abnormális értékeket – vagy ahogy a rendszer nevezi  „váratlan állapotot” – ezért megrendelték és le is szállították a megfelelő cserealkatrészt a legközelebbi szervizbe, az autó tulajdonosa pedig a mobilapp segítségével foglalhat magának tetszés szerinti időpontot a cserére.

Természetesen, legyen bármennyire innovatív a fenti új fícsör, arra nem megoldás, ha egy baleset után mondjuk hónapokig kell várni egy karosszéria elemre. Reméljük a jövőben ez is javulni fog és rászánják a pénzt, hogy elég alkatrészt tartsanak készleten.

A robotpilóta vigyáz ránk

Az Autopliotra épülő biztonsági funkciók is folyamatosan frissülnek és fejlődnek. Most egy blogposztban számolt be róla a cég, hogy kiadott két új szolgáltatást, amelyet minden Tesla megkap -attól függetlenül, hogy kifizette-e a tulajdonos a vezetési asszisztens, vagy az önvezetés felárát.

Az első funkció a Sávelhagyás Elkerülés névre hallgat és azt hivatott megakadályozni, hogy a figyelmetlen, vagy esetleg alvó sofőr kisodródjon a sávból. Amennyiben az automatika azt érzékeli, hogy az index használata nélkül sávváltásra készülünk, akkor ellenőrzi, hogy a sofőr keze rajta van-e a volánon. Ha nem érzékeli az emberi jelenlétet, akkor a képernyőn és hangjelzéseken keresztül figyelmeztet minket. Ha pedig a sofőr tempomatot használ éppen, akkor az autó a sebességhatárhoz képest 25 km/h-val lelassít és bekapcsolja a vészvillogót. Ez a funkció 40 és 145 km/h között működik – tehát mind városban mind autópályán segít a bajban.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elkezd saját cellát gyártani a Volkswagen?

A másik szolgáltatás ennek az egyel agresszívabb verziója. A Vészhelyzeti Sávelhagyás Elkerülés annyival tud többet, hogy, ha azt érzékeli, hogy a kontrollálatlan sávváltás következtében ütközés veszélye áll fenn (magyarul másik autóba sodródnánk), vagy túl közel kerülnénk az út széléhez, akkor aktívan visszakormányozza a kocsit a sáv közepére. Ez a funkció minden utazás alkalmával automatikusan bekapcsol, de az út tartamára manuálisan kikapcsolható.

Autok: , , ,

Elektromos autót használsz?