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
auto

Monacóban avathattuk az első kétszeres győztest az idén

elektromos motorsport
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

A Formula-E versenysorozata idén is elérkezett arra a bizonyos pályára, ahol F1-es futamot is rendeznek. Ugyan nem kapta meg teljes egészében az autósportok elektromos királya a monacói aszfaltcsíkot, mert az már túlságosan hosszú lett volna a filigrán villanyautóknak, de a fél pályán is legalább olyan izgalmasan alakult a nap, mint a Formula 1-ben ritkán.

https://youtu.be/ZiGvMUm1t2o

Az egynapos versenyhétvége a két gyakorló futammal kezdődött, ahol a kanyarokkal és a bukkanókkal való ismerkedés mellett már kialakult egy erősorrend a csapatok között. A legjobb időt Oliver Rowland autózta a szabadedzésen, ahogyan az a fenti videóból is kiderül.

A következő versenyszám a kétkörös időmérő edzés volt, ahol az első körben, a kvalifikációs futamon a hat legjobb időt autózó még egyszer megmérkőzött egymással 3 plusz pontért.

https://youtu.be/nmUMF0_BEfg

Az időmérőt viszont Jean-Éric Vergne nyerte, a második rajkockáról pedig Pascal Wehrelin vághatott neki a monacói futamnak. A további 8 induló sorrendje a következőképpen alakult: Felipe Massa, Sébastian Buemi, Oliver Rowland, Mitch Evans, Alexander Sims, Alexander Lynn, Antonio Felix Da Costa, José Maria Lopez.

Szerencsére az FE pilóták már megszokták az utcai pályákat és a szűk fordulókat, ezért nem okoztak tömegbalesetet már az első kanyarban. Az első kör után a sorrend változatlan maradt az élmezőnyben. Középen persze a szokásos csetepaték miatt folyamatosan egymásnak adták a pozíciókat a versenyzők. Az eddigi versenyektől eltérően az attack mode felfestése nem egy kanyar külső ívén volt, hanem egy rövidebb egyenes szakasz belső oldalán, ami miatt jelentősebb időveszteség nélkül lehetett aktiválni a 25 extra kilowattot.

https://youtu.be/7dsF0t4H4rM

Ahogy az összefoglalóból is kiderül, a monacói futamot Jean-Éric Vergne nyerte, aki ezzel a győzelemmel elsőként lett az évadban kétszeres futamgyőztes. A második helyre Oliwer Rowland küzdötte fel magát a harmadik helyre pedig idei legjobbját teljesítő Felipe Massa került.

Az összesítettben szintén Vergne foglalja el a legelőkelőbb helyet, de csupán egy pont az előnye Lottererrel szemben. A harmadik helyen álló Robin Frijns is csak 6 pont hátrányban van Vergnehez képest, szóval a hátralévő négy futamon még nagyon sok múlik. A bajnokság megnyerésére egyébként egészen a tizedik hely környékéig van matematikai esélye a pilótáknak, szóval aki eddig nem nézte a sorozatot, az is nyugodtan bekapcsolódhat, mert a mezőny majdnem fele még versenyben van az évad bajnoka címért.

Az összesített állása

A Formula-E 2018/2019-es szezonjának állása a monacói verseny után. Forrás: fiaformulae.com

A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Magyar Péter

Villamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni!