PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A Formula-E versenysorozata idén is elérkezett arra a bizonyos pályára, ahol F1-es futamot is rendeznek. Ugyan nem kapta meg teljes egészében az autósportok elektromos királya a monacói aszfaltcsíkot, mert az már túlságosan hosszú lett volna a filigrán villanyautóknak, de a fél pályán is legalább olyan izgalmasan alakult a nap, mint a Formula 1-ben ritkán. https://youtu.be/ZiGvMUm1t2o Az egynapos versenyhétvége a két gyakorló futammal kezdődött, ahol a kanyarokkal és a bukkanókkal való ismerkedés mellett már kialakult egy erősorrend a csapatok között. A legjobb időt Oliver Rowland autózta a szabadedzésen, ahogyan az a fenti videóból is kiderül. A következő versenyszám a kétkörös időmérő edzés volt, ahol az első körben, a kvalifikációs futamon a hat legjobb időt autózó még egyszer megmérkőzött egymással 3 plusz pontért. https://youtu.be/nmUMF0_BEfg Az időmérőt viszont Jean-Éric Vergne nyerte, a második rajkockáról pedig Pascal Wehrelin vághatott neki a monacói futamnak. A további 8 induló sorrendje a következőképpen alakult: Felipe Massa, Sébastian Buemi, Oliver Rowland, Mitch Evans, Alexander Sims, Alexander Lynn, Antonio Felix Da Costa, José Maria Lopez. Szerencsére az FE pilóták már megszokták az utcai pályákat és a szűk fordulókat, ezért nem okoztak tömegbalesetet már az első kanyarban. Az első kör után a sorrend változatlan maradt az élmezőnyben. Középen persze a szokásos csetepaték miatt folyamatosan egymásnak adták a pozíciókat a versenyzők. Az eddigi versenyektől eltérően az attack mode felfestése nem egy kanyar külső ívén volt, hanem egy rövidebb egyenes szakasz belső oldalán, ami miatt jelentősebb időveszteség nélkül lehetett aktiválni a 25 extra kilowattot. https://youtu.be/7dsF0t4H4rM Ahogy az összefoglalóból is kiderül, a monacói futamot Jean-Éric Vergne nyerte, aki ezzel a győzelemmel elsőként lett az évadban kétszeres futamgyőztes. A második helyre Oliwer Rowland küzdötte fel magát a harmadik helyre pedig idei legjobbját teljesítő Felipe Massa került. Az összesítettben szintén Vergne foglalja el a legelőkelőbb helyet, de csupán egy pont az előnye Lottererrel szemben. A harmadik helyen álló Robin Frijns is csak 6 pont hátrányban van Vergnehez képest, szóval a hátralévő négy futamon még nagyon sok múlik. A bajnokság megnyerésére egyébként egészen a tizedik hely környékéig van matematikai esélye a pilótáknak, szóval aki eddig nem nézte a sorozatot, az is nyugodtan bekapcsolódhat, mert a mezőny majdnem fele még versenyben van az évad bajnoka címért. Az összesített állása A Formula-E 2018/2019-es szezonjának állása a monacói verseny után. Forrás: fiaformulae.com A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is! Magyar PéterVillamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni! Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!