Londonban az ipari forradalom óta probléma a nagyvárosi szmog, amire a csapadékos időjárás is rásegít, de az elmúlt évtizedekben a dízelmotorok füstje okozta a legkomolyabb problémát. Közel egy évtizede már fokozatosan hibridekre cserélték le az ikonikus piros double-deckereket, szerencsére az idő halad, az akkumulátoros elektromos technológia fejlődik, az akkumulátorok ára 10 év alatt nyolcadára csökkent, így napjainkban már a hibridek is elavultnak számítanak.
A fejlődés természetesen nem állt meg a hibrid flottánál, a napokban a kínai BYD a brit partnerével, az ADD-vel közösen bemutatta az első 37 tisztán elektromos Enviro400EV emeletes buszát. Az első öt busz Londonban a 43-as vonalon indult el.
Az Enviro400EV a jól ismert Enviro200EV alapjaira épül, de nagyobb. Az új alumínium test 10,9 méter hosszú, 4,3 méter magas és 2,55 méter széles. A busz meghajtását kerékagy-motorok biztosítják. A vasfoszfát akkumulátorok kapacitása akár 382 kWh is lehet, ami a BYD szerint 250 kilométeres hatótávhoz elegendő.
A buszt a Metroline londoni buszüzemeltető igényeihez igazították. Az alsó szinten 24, a felső szinten 43 ülőhely található. „Az új elektromos buszok elindítása a 43-as vonalon mind Metroline, mind London számára hatalmas győzelem” – mondta Adrian Jones, a Metroline mérnökségi igazgatója. „A BYD az ADL mérnökeivel szoros együttműködésben fejlesztette az új autóbuszokat, a korábbi prototípusok folyamatos tesztelésével.”
A 43-as vonal, ahol az elektromos buszok a kezdetben közlekednek, a Friern Barnet-től a London Bridge-ig fut – közel 15 kilométer hosszú útvonalon. Természetesen az új elektromos double-deckereket is a hagyományos piros színre festették.