PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

A MOL visszavonta a NEXT-E közbeszerzést

elektromosautó-töltés
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

Idén június elején immár másodszor írt ki közbeszerzési eljárást a NEXT-E projekt magyarországi töltőinek beszerzésére a MOL, aminek ajánlattételi határideje eredetileg ezen a hét hétfőn délelőtt járt le. Az időpontot előbb szerda (július 10.) délutánra, majd jövő hét keddre (július 16.) tolták ki, ma pedig arról értesítették az ajánlattevőket, hogy a közbeszerzési eljárást a kiíró lemondta. Ahogy arról már tavaly is beszámoltunk, a MOL a töltők beszerzésére már 2018-ban is tett egy sikertelen kísérletet. Akkor a teljes közbeszerzési eljárás lezárult, hivatalosan nyertest is hirdettek (Elektromotive Kft, DBT villámtöltők), de a szerződéskötésig nem jutott el az ügy. A tavalyi kudarc hátterében álló okokról nem tudunk semmi biztosat, de a mostani lemondás nem hivatalos forrás szerint az, hogy időközben kiderült erről az ügyletről, hogy mégsem közbeszerzés köteles. Kerestük a MOL illetékesét, de egyelőre nem kaptunk választ az okokra. Ha kapunk bővebb információt, azt itt fogjuk megosztani.

NEXT-E töltő átadója egy horvátországi Tifon kúton (MOL Csoport tagja)

A közbeszerzés mostani lemondása komolyan veszélyezteti azt a tervet, hogy a NEXT-E projekt hazai töltőállomásainak egy része idén elkészülhessen, bár úgy hallottuk, hogy a mai fordulat ellenére él a MOL-nál még az idei feszített terv. Mint ismeretes, az Európai Unió Connecting Europe Facility programján keresztül finanszírozott NEXT-E projekt 2020 végéig 6 kelet-európai országban kellene biztosítsa az elektromos autóval való átjárhatóságot. A töltők telepítése Szlovákiában már tavaly, Romániában, Szlovéniában és Horvátországban idén kezdődtek. Utóbbi helyen idén tavasztól már hét autópálya pihenőben üzemelő Tifon kútnál segítik villámtöltők a tengerpartra igyekvő turistákat. A MOL többször megerősítette, hogy a projekt befejezésével nem kívánják megvárni a 2020-as határidőt, a magyarországi töltők többségét 2019 végéig szeretnék beüzemelni. A második, előkészítéssel együtt összesen fél évet igénybe vevő közbeszerzés ma reggeli lemondása újabb komoly csúszást vetít előre.

Frissítés (2019. 07. 12. 15:50): A MOL-tól kapott tájékoztatás szerint a közbeszerzés lefújása nem fog csúszást okozni a hálózat magyarországi szakaszának kiépítésében.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás