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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

Digitális, letisztult, fenntartható az új Porsche Taycan belseje. Ezzel a címmel adta ki ma reggel legújabb sajtóközleményét a Porsche, amelyben a hét elején kiadott Apple Music támogatásról szóló hír után tovább csepegteti az információkat és fényképeket a jövő hónapban leleplezni tervezett elektromos sportautóról.

„A kevesebb néha több mondás itt is érvényes” – magyarázta Ivo van Hulten, a Porsche belső kialakításért felelős igazgatója. „A Taycan belső terében egy új típusú felhasználói élményt nyújt, a márkára jellemző designelemekkel egységben. Egyszerű eleganciájával lenyűgöz.”

Porsche Taycan – a kevesebb néha több (forrás: Porsche)

A Taycan műszerfalát az eredeti 911-es stílusa inspirálta, azt szerették volna napjaink elvárásainak megfelelően átvenni. A műszerfal letisztult, minimalista, ugyanakkor rendkívül modern kialakítású, a kezelőszervek gyorsan és zavartalanul használhatók. A műszerfal tetején lévő szabadon álló, ívelt műszercsoport egyértelműen a járművezetőre koncentrál, biztosítva, hogy minden a vezetéshez szükséges információ a látóterében legyen. Az innovatív műszercsoport egy ívelt 16,8 hüvelykes képernyőből áll.

A járművezető négyféle kijelzési mód közül választhat:

  • A Classic (klasszikus) üzemmód a Porsche hagyományos kerek eszközöket idézi. A kijelző ezzel a beállítással egyértelmű, gyorsan leolvasható, áttekinthető. A műszercsoport közepén a fordulatszám-mérőt ezúttal egy teljesítménymérő helyettesíti.
  • Map (térkép) módban a központi teljesítménymérő helyén a térkép jelenik meg.
  • Full Map (teljes térkép) módban eltűnnek a kerek „műszerek”, a teljes kijelzőn a térkép jelenik meg.
  • Pure (letisztult) üzemmódban csak az alapvető vezetési információk jelennek meg, például sebesség, közlekedési táblák. A navigációt csupán egy minimalista nyíl támogatja.

A képernyő szélén kis, érintésérzékeny mezők találhatók. A műszercsoport szélesebb, mint a kormánykerék, ez szintén az ikonikus eredeti 911-re emlékeztet.

A Porsche Taycan műszerfala (forrás: Porsche)

A vásárlók kétféle kormánykerékből választhatnak, az alapváltozaton kívül Porsche GT sportkormány is választható, amely látható csavarfejekkel és tipikus Porsche kerek üzemmód kapcsolóval van ellátva, ami a vezetési módok kiválasztására szolgál.

Az infotainment rendszer központi kijelzője 10,9″-os, az opcionális utaskijelzővel kombinálva egy integrált üvegsávot képez a fekete panelen. A hagyományos kezelőszervek, a kapcsolók és gombok száma jelentős mértékben csökkent. Helyettük a vezérlés intelligens és intuitív: érintéses vagy hangvezérlés. Az autó a „Hey Porsche” paranccsal szólítható meg. A járművezető könnyen és gyorsan hozzáférhet minden alkalmazáshoz a jól strukturált és testreszabható kezdőképernyőről. Az alkalmazások között megtalálható a navigáció, telefon, média, kényelem és a Porsche Connect. A Taycan első utasai saját érintőképernyővel rendelkeznek, így az utas is megváltoztathat egyes beállításokat anélkül, hogy elterelnék a járművezető figyelmét.

Megemelt középkonzol fokozza az alacsony üléspozíció érzését. A középkonzolon egy további, 8,4″-os érintőképernyő található, amely lehetővé teszi a légkondicionáló beállításainak megváltoztatását. Ez kézírás-felismerés funkciót is tartalmaz, így lehetővé teszi a navigációs rendszerbe a gyors címbevitelt.

A Porsche Taycanban az utas is saját érintőképernyőt kap (forrás: Porsche)

A Taycan a Porsche 918-hoz hasonló, a műszerfalon elhelyezett, kompakt irányválasztó kapcsolóval rendelkezik a klasszikus sebességváltó-kar helyett, így a középkonzolon több hely marad tárolóhelyeknek. Még a szellőzőnyílások kialakításánál is az egyszerűség és átláthatóság volt a fő szempont. A hagyományos, mechanikus működtetésű szellőzők helyett a légáramlatok digitálisan és automatikusan vezérelhetők. A légkondicionáló menüjében választható ki a „Focused”, amely gyors és irányított hűtést eredményez vagy a „Diffused”, amely huzatmentes légkondicionálást biztosít. Az opcionális négyzónás automatikus klímaberendezést megvásárolva egy további 5,9″-os érintőképernyő teszi lehetővé a légkondicionáló vezérlését a hátsó ülésekről.

A Taycan szín- és anyagválasztéka egyedi kialakítást tesz lehetővé, a hagyományostól a fenntarthatón keresztül a modernig. Választható klasszikus bőr, valamint a cserzett Club Ollea is, amelynél olívaleveleket használtak a cserzés során. Újdonság a teljesen bőrmentes belső tér, a legkorszerűbb felületi textúrákkal. Ennél az opciónál a „Race-Tex” nevű mikroszálas anyagot alkalmazták, amely részben újrahasznosított poliészter szálakból áll. A gyártása során 80 százalékkal kevesebb a szén-dioxid kibocsátás, mint a hagyományos anyagoknál. Padlóburkolatként újrahasznosított „Econyl®” rostot választottak, amely többek között például újrahasznosított halászhálókból készül.

A Taycan számos belső és külső konfigurációban kapható, hagyományostól modernig. A belső díszítések a részleteket hangsúlyozzák, miközben megfelelnek a Porsche esetén megszokott legmagasabb minőségi elvárásoknak. A belső színek: fekete-lime-bézs, a feketeribizli, a bézs és a barna. A vásárlók opcionálisan választhatnak kontrasztos mintázatokat is, fekete matt, sötét ezüst vagy elegáns pezsgő stílusban. Az ajtók és a középkonzolok lehetnek fa, karbon, dombornyomott alumínium vagy szövet kialakításúak.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.