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 Még belegondolni is durva, hogy most már negyedévente gyárt és értékesít közel annyi autót a Tesla, mint 2017 egészében. A mostani rekorddal egyébként közelebb került a cég az éves tervszámok teljesítéséhez is, a Model 3 pedig hamarosan a világ valaha gyártott legnagyobb példányszámú elektromos autója lehet. Bővülő termelés Az elmúlt negyedév során 96.155 autó gyártottak le a fremonti üzemben, ami 10%-kal volt több mint az előző időszak adatai és 20%-kal magasabb szám, mint egy éve ugyanekkor. Ez természetesen ismét rekord. A Model S és X továbbra sem erősödött vissza a korábbi évi 100 ezres gyártási ütemre, de érdemes megjegyezni, hogy a belépő 75-ös aksis modellek megszüntetése óta az autók indulóára is emelkedett, inkább a Model 3 irányába terelve a szerényebb keretekkel rendelkező vásárlókat. Az előző negyedévben egyébként alaposan leapasztották a raktárkészleteket a Raven átállás miatt, így most 11%-kal nőtt a termelés, hogy kielégítse az igényeket. A Model 3 gyártása is tovább fokozódott, szintén 10%-kal nőtt a termelés most már közel 80 ezerre. A heti gyártási ütem ezzel átlag 6100-ra nőtt és év végig 7000 fölé emelkedhet. További bővülésre a fremonti bázison már szinte nincs is hely, ezért ez a Gigafactory 3 indulásával valósul majd meg. Rekord értékesítés Az előző negyedévhez képest 2000-rel, 97.000-re nőttek a Tesla eladásai az elmúlt 3 hónap során – ez a 2018 harmadik negyedévi adatánál 16%-kal jobb. A Model S/X termékvonalból nagyjából 17.400 autót adtak el, ami (a fent említett okok miatt) 37%-os visszaesés tavalyhoz képest. Ugyanakkor jó hír a kaliforniai cégnek, hogy úgy néz ki megállt a zuhanás és a jóval drágább modellekkel is stabilizálódtak a számok a második negyedéves szinten. Az autók iránt valószínűleg egy látványos külső és belső illetve műszaki frissítés valószínűleg ismét megtolná a keresletet, de úgy néz ki ez egyelőre nem prioritás a Teslánál. Lehet a Plaid hajtásláncig kell várni. A Model 3 viszont ismét dominálta a világpiacot, így a fenti számokban benne van egy nagyjából 10%-os európai erősödés, és a jobbkormányos kiszállítások kezdete is. Mostanra már 355 ezer kis Teslát szállítottak le és ha ez így megy tovább a típus a jövő év elején elveheti a Nissan Leaf koronáját, amely most olyan 430 ezer magasságában járhat. Hollandiában csak szeptemberben több mint 5500 fogyott az autóból és ezzel abszolút első lett minden autó előtt – a második Opel Karl darabszámának több mint háromszorosát produkálva. Norvégiában a Tesla 25%-os piaci részesedést ért el szeptemberben, ami több mint az összes újonnan eladott dízel és benzines együtt. Forrás: Reddit / bobsil1 Közben a déli féltekén, Új Zélandon a közel 400 leszállított 3-as abszolút villanyautó rekordnak számít és 2 Toyota mögött a 3. legjobban fogyó autó lett. Ausztráliában pedig több hármas került eladásra 1 hónap alatt, mint S és X egész 2018-ban – ezzel az 5. legnépszerűbb személyautó lett a kis Tesla és megdöntötte a villanyautós rekordot. Estek a részvények A tőzsdei nyitvatartási utáni kereskedésben a cég részvényei 4%-ot gyengültek az adatok publikálása után. Ez elsőre furcsa lehet, hiszen rekord eredményekről számoltak be, de aki rendszeresen követi a cég körüli elemzői nyilatkozatokat, annak nem újdonság. Múlt hét csütörtökig a Wall Street-i konszenzus 96.900 autó leszállítása volt, azonban pénteken kiszivárgott Elon Musk egy belső levele, amiben a regionális értékesítési vezetőket arra kéri, tegyenek meg mindent, hogy elérjék a 100-ezres küszöböt, mert az már csak karnyújtásnyira van. Ezután az elemzők 99 ezerre emelték a „várakozásaikat”, amit a cég nem teljesített. Ezzel együtt, nem valószínű, hogy a tényleges tőzsdei kereskedés alatt komolyan gyengülnének a cég papírjai, hiszen a különbség minimális, nagyjából 1-2 munkanapnyi kiszállítással csúsztak le a kerek számról. Az is sokat nyomhat a latba, hogy a cég arról is beszámolt, hogy ebben a negyedévben is több megrendelésük érkezett, mint amennyi autót gyártani tudtak és, hogy a mostani kiszállításokban már alig-alig van előrendelés, ez mind új vásárló. A cég pénzügyi eredményeiről várhatóan a hónap végén ad számot és inkább ez lesz ami döntően befolyásolhatja a részvények árfolyamát. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!