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 Ma, a sanghaji Gigafactory 3 alapkőletételének 1 éves évfordulóján átadták az első helyben gyártott Model 3-akat a cég ügyfeleinek. Ennek tiszteletére külön videóval készült a Tesla China a cég 2014 óta tartó helyi történetének felelevenítésére. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2020/01/tesla-china-2014-2020.mp4 A december 30-i dolgozói átadón, az első 15 autót a cég alkalmazottai vehették át, most viszont a vevői átadó ceremóniájára Elon Musk is a helyszínre utazott és tett egy fontos bejelentést a Model Y-nal kapcsolatban is. Tesla CEO @elonmusk with @teslacn team in Shanghai Gigafactory GF3 China 🇨🇳 pic.twitter.com/NxyADSrtoU — vincentyu.eth (@vincent13031925) January 7, 2020 Indul a „Model Y Program” Sanghajban Az interneten tegnap több helyen tévesen megjelent hírekkel szemben nem a Model Y gyártásának megkezdését jelentették be – ez elég irreális is lett volna, hiszen épp csak pár hónapja készült el itt a 3-as gyártósora. A valóságban azt közölték: megkezdték a gyár felszerelését a Model Y gyártásához. Elon Musk beszédében megerősítette korábbi üzenetét, miszerint a dolgok jelenlegi állása alapján a Model Y-ból többet fognak eladni mint az S/3/X modellekből együttesen. Ehhez a fremonti gyár kevés, ezért megkezdték a kínai gyár előkészítését is a kis SUV gyártására. Nem, nem üres a papír amit felmutatnak, csak ennyire alacsony volt a live stream felbontása. Ezután Sanghaj polgármesterével közösen pezsgőt öntöttek egy nagy „Y” két szárába – érdekes kínai szokás azt meg kell hagyni. Én először azt hittem széttörik az üvegeket a betű két szárán, mint a hajók átadóján szokás, de lássuk be ez sokkal biztonságosabb volt így. More vid update pic.twitter.com/rT60HTnUKY — vincentyu.eth (@vincent13031925) January 7, 2020 Jelenlegi információink szerint a GF3 első ütemének kicsi kevesebb mint felét foglalja el a Model 3 gyártósora, a fennmaradó gépek az Y és a 3 gyártásának közös elemei, mint az öntöde, présüzem, festőüzem, hajtáslánc gyár, ülés gyár, stb. Az Y-t a 3-as összeszerelő sorával párhuzamos gépparkon fogják gyártani. A projekt második üteme az aksi gyár, amely az LG Chem közeli gyárában a Tesla specifikációinak megfelelően készített 2170-es cellákból akkumulátor csomagokat fog összeszerelni. A helyi cella gyártás később indul csak. Az első Model 3-ak aksijait egyébként a nevadai Gigafactory 1-ben gyártották. Megindult a kiszállítás Természetesen az esemény másik fő programja a Model 3-ak átadása volt. Miután Elon Musk a közönség unszolására bohóckodott (saját megítélése szerint táncolt) egyet a színpadon és köszönetet mondott az alkalmazottaknak, a vásárlóknak, és a kínai kormánynak is, az első pár szerencsés vevőnek személyesen ő adta át az autókat. Becsületére mondva, az azonnal megjelenő mémet saját maga posztolta Twitteren. At Tesla Giga Shanghai NSFW!! pic.twitter.com/1yrPyzJQGZ — Elon Musk (@elonmusk) January 7, 2020 A cég múlt pénteki közleménye szerint eddig körülbelül 1000 autó készült a gyárban, de a gyártási ütem már óránként 28 autónál jár, ami heti 1400 kocsit jelent az 5 napos, 1 műszakos munkarenddel. A közeljövőben majd 2 műszakos termelésre és heti 6 napos gyártásra váltanak. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2020/01/tesla-gigafactory-3-video-2020-januar.mp4 Itt tennénk helyre egy másik téves információt amit jó pár oldal lehozott az elmúlt napokban. Nem, nincs még heti 3000-es gyártási ütem a GF3-ban, ezzel kapcsolatban a Tesla csak annyit mondott, hogy a gyártósorokat erre a sebességre tesztelték le az elmúlt hetekben. Tehát, ha indul a második műszak, akkor gyors csapásszám emelésre számíthatunk. Természetesen ez függ attól is, hogy a helyi beszállítók, mint az LG Chem, vagy az autók üvegeit gyártó Saint-Gobain közeli gyára mennyire gyorsan skálázzák a saját termelésüket. Egyéb nyalánkságok Musk az eseményen azt is megerősítette, hogy létrehoznak egy kínai tervezőközpontot, amely majd egy új, az egész világon forgalmazott modellt fog megalkotni. A központ kiegészíti majd a Los Angeles-i és berlini hasonló létesítményeket. Jó hír továbbá a helyi vásárlóknak, hogy a kiszállítások megkezdése előtt tovább mérséklődtek az autók árai is. Mint beszámoltunk róla, a sanghaji gyártású Model 3 is megkapta a 10%-os értékesítési adó mentességet (mint idő közben kiderült Kínában van ÁFA és értékesítési adó is – ez utóbbi lett kilőve), jogosult lett a helyi villanyautó támogatásra, valamint elmarad az import vám és az amerikai szállítás költsége is. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2020/01/tesla-gigafactory-3-video-2020-januar-2.mp4 A Tesla a költségek csökkenését továbbadja a vevőknek, mert filozófiájuk szerint ők a világ minden részén ugyanannyiért árulják az autókat. Így most elég nehéz helyzetbe kerültek a Mercedes és a BMW hasonló kategóriájú modellje, mert ezek már drágábbak a helyi piacon mint a Model 3. The question is if you were a Chinese customer, what would you buy?1. A Tesla Model 3 starting at ¥299,050 2. A BMW 3 Series starting at ¥313,9003. A Mercedes C300 starting at ¥308,000 — Legacy 🚗 is f**ked (@tesla4k) January 3, 2020 Friss hír egyébként, hogy a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium támogatja azt a tervezetet, hogy az országban 2030-tól teljesen betiltsák a belsőégésű motoros autók forgalmazását. China is considering to phase out all ICE vehicles in 10 yrs. The proposed bill needs to be signed into law before it is official. If that happens, it’d mean much bigger opportunity for #Tesla in China. Keep in mind 2018 🇨🇳 car sales totals 28 million. Tesla may need 2 or 3 GFs. https://t.co/PpwfblWXTE — Ray (@ray4tesla) January 6, 2020 Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!