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
auto
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

Ezen a hétvégén rendezték meg a 2020-as Bécsi Autószalont, amelyen ha hatalmas újdonságokat nem is lepleztek le, de a gyártók felvonultatták a közeljövőben piacra kerülő villanyautó újdonságokat is. Ezekről láthattok néhány fotót az alábbiakban.

A Peugeot a hamarosan (Ausztriában 31 900 eurós induló áron) kapható e-208 és e-2008 mellett a 460 lóerős, 800 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotorral, valamint 100 kWh akkumulátorral felszerelt e-Legend tanulmányautót is kiállította. Az autó a WLTP mérési ciklus szerint 600 km hatótávra képes.

Peugeot e-Legend tanulmányautó (fotó: Galambos Tamás)

Peugeot e-Legend tanulmányautó (fotó: Galambos Tamás)

Peugeot e-Legend tanulmányautó (fotó: Galambos Tamás)

Peugeot e-2008 (fotó: Galambos Tamás)

Peugeot e-208 (fotó: Galambos Tamás)

A Škoda Vision iV tanulmányautót eddig csak zárt körben mutatták be a sajtó kiválasztott képviselőinek, Bécsben a nagyközönség is megcsodálhatta. Reméljük minél előbb piacra kerül a csehek Citigo-e iV-nél jóval tágasabb elektromos autója.

Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

A Volkswagen ID.3 premierje Frankfurtban volt tavaly ősszel, a legfrissebb információk szerint 2020 augusztusában kaphatják meg az ID3.1st előrendelői az első autókat. Remélhetőleg a hazai Volkswagen kereskedésekben már korábban megtapogathatnak 1-2 bemutató példányt az érdeklődők.

Volkswagen ID.3 (fotó: Galambos Tamás)

Volkswagen ID.3 (fotó: Galambos Tamás)

Volkswagen ID.3 (fotó: Galambos Tamás)

A SEAT el-Born az ID.3 unokatestvére, valószínűleg az ID.3 közepes méretű akkumulátorával kerül majd piacra, kicsit morcosabb külsővel és talán látványosabb belsővel.

Seat el-Born (fotó: Galambos Tamás)

Seat el-Born (fotó: Galambos Tamás)

A Volkswagen tágas ID.Roomzz tanulmányautóját is láthattuk már autókiállításon. Az autóba két villanymotort építettek, elől egy 75 kW, hátul egy 150 kW teljesítményű helyezkedik el. A rendszer összteljesítménye 225 kW. Az áramellátást 82 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja, amivel a hatótáv akár 450 km is lehet. A maximális DC töltési teljesítmény 160 kW. Az autó végsebessége 180 km/h.

Volkswagen ID.Roomz tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

Volkswagen ID.Roomz tanulmány (fotó: Galambos Tamás)

A korábban a SEAT részét képező, de mára külön márkanévvé váló Cupra is kiállította a Tavascan nevű modellt, amely már Frankfurtban is látható volt.

Cupra Tavascan (fotó: Galambos Tamás)

Cupra Tavascan (fotó: Galambos Tamás)

Cupra Tavascan (fotó: Galambos Tamás)

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.