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 Gazdasági szempontból a koronavírus járvány első vesztesei az idegenforgalom, éttermek, szállodák és taxitársaságok voltak. Az autókra többségük komoly bérleti vagy lízingdíjat fizet, az utasok viszont szinte teljesen elmaradtak. Többen visszaadták a bérelt autót, a hitel- és lízingdíjra Magyarországon 2020 végéig törlesztési moratóriumot vezettek be, ezen kívül a kormány elengedte a KATA fizetési kötelezettséget is, melyek vitathatatlanul segítséget jelentenek, de ez még nem biztosítja a taxisok és családjuk megélhetését. A Ruttkán és Túrócszentmártonban villanyautókkal szolgáltató taxis cég bevásárlást és étel kiszállítást is vállal (fotó: Alpha Taxi / Facebook) Szlovákia két kisvárosában kizárólag villanyautókkal szolgáltató taxitársaság úgy próbál túlélni, hogy bevásárlást és élelmiszer kiszállítást vállal. Az éttermek általában rendelkeznek saját kiszállító személyzettel, de most, hogy az éttermi fogyasztás is otthonra terelődött, saját futárokkal gyakran nem tudják elég gyorsan teljesíteni a megrendeléseket, így egyre hosszabb várakozási idővel számolhatnak az éhes vásárlók. A szupermarketek szintén hasonló helyzetbe kerültek, ráadásul ilyen szolgáltatás jellemzően eddig is csak a legnagyobb városokban működött. A Ruttka és Túrócszentmárton területén dolgozó taxisok gyorsan meglátták az új igényt: 2,4 euróért vállalnak a McDonalds-ból ételkiszállítást, valamint a szupermarketekből is hasonló díjért visznek házhoz egy nagy szatyor terméket, azaz bevásárolnak azok helyett, akik nem szeretnének vagy nem tudnak (idősek, betegek) jelen helyzetben boltba menni. Az Alpha taxi egyéb szempontból is igyekszik gyorsan reagálni, flottájukban három Nissan LEAF található. A szlovák mojelektromobil.sk weboldal 2018 nyarán készített interjút a társaság vezetőjével, Kolaja Peterrel, amelyben arról kérdezték, miért váltottak elektromos autóra és megérte-e a váltás. Az Alpha Taxi 2018 nyarán váltott elektromos autókra (fotó: Alpha Taxi / Facebook) A tulajdonos véleménye azok után, hogy a 2003-tól működő vállalkozásban számos autótípust kipróbáltak már, hogy a belső égésű motorral rendelkező járművek egyre fejlettebbek és hatékonyabbak, ennek egy hátránya is van. Túlságosan bonyolulttá váltak az utóbbi időben, ezért egyre kevésbé megbízhatóak. Tapasztalataik szerint a járművek tartóssága jelentősen lecsökkent, nem példa nélküli, hogy a garancia időszak letelte után egy héttel az autó olyan meghibásodást szenvedett, ami nem volt gazdaságosan javítható. Tapasztalataik szerint az ügyfeleik dicsérik az elektromos autót, annak kényelmét, a csendet, valamint méltányolják, hogy a vállalkozás hozzájárul a tisztább levegőhöz is az elektromos autók használatával. Magyarországon Budapesti taxisok egy csoportja a fuvarok elmaradása miatt felszabaduló idejüket jótékonykodásra fordítja, kórházi dolgozókat ingyenesen szállítanak, ami örömteli, azonban bevétel hiányában hamarosan ők is segítségre szorulhatnak majd. Budapesti taxisok is segítik az egészségügyi dolgozókat Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!