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
auto
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

A csapból is az folyik, hogy a koronavírus járvány elleni védekezés gazdaságra gyakorolt hatása hasonló mértékű lehet, mint a vírus egészségügyi hatása. Első esetben persze „csak” pénzről, utóbbinál emberéletekről van szó, így az nem kérdés, hogy a szigorú intézkedéseket meg kell hozni, mégis sokkoló a TrueCar előrejelezése a 2020 áprilisában várható amerikai autó eladásokra.

A legtöbb gyártónál 50% körüli visszaesés látható az előző év azonos hónapjához. A legnagyobb vesztes a Nissan, a BMW, a Daimler és a Tesla. A legkisebb visszaeséssel a General Motors számolhat, de még ez is közel 40%-ot jelent, ha a 2020 áprilisra várható adatokat 2019 áprilisához viszonyítjuk.

2020 márciussal összevetve az ehavi adatokat szintén csúnya számokat láthatunk. Ebben az összehasonlításban a Tesla szenvedte el a legnagyobb visszaesést, melynek oka részben a Tesla negyedévenként ciklikus gyártása és szállítása. Itt a Volkswagen csoport egy hajszállal jobb eredményt ért el, mint a GM.

Gyártó 2020 április várható 2019 április változás
(előző évhez)
2020 március változás
(előző hónaphoz)
BMW 8213 26 502 -69,0 % 16 301 -49,6 %
Daimler 8693 25 716 -66,2 % 18 571 -53,2 %
FCA 72 303 172900 -58,2 % 127 596 -43,3 %
Ford 102 447 194 219 -47,3 % 169 012 -39,4 %
GM 141 874 233 682 -39,3 % 169 952 -16,5 %
Honda 55 249 125 775 -56,1 % 77 153 -28,4 %
Hyundai 28 655 57 025 -49,8 % 36 087 -20,6 %
Kia 30 538 51 385 -40,6 % 45 413 -32,8 %
Nissan 28 814 95 698 -69,9 % 77 655 -62,9 %
Subaru 24 500 57 288 -57,2 % 32 611 -24,9 %
Tesla 3816 10 600 -64,0 % 13 400 -71,5 %
Toyota 86 603 183 866 -52,9 % 133 198 -35,0 %
VW csoport 28 391 51 748 -45,1 % 33 780 -16,0 %
Iparági átlag 638 092 1 331 671 -52 % 990 332 -35,6 %

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás