Több tisztán elektromos meghajtású autó fogyott Európa öt legfontosabb elektromosautó-piacán együttvéve 2020 első negyedévében, mint Kínában – derült ki a PwC Strategy& piackutató cég adataiból. Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Spanyolországban összesen 79 300 ilyen járművet vásároltak a fogyasztók január 1-je és március 31-e között, 2044 darabbal megelőzve a kínai eladásokat ebben az időszakban. Ez Európában több mint duplája az egy évvel ezelőtti, 2019 első negyedévi számoknak (+120%), miközben Kínában éppen az ellenkezője történt, a villanyautó-vásárlási kedv 58%-kal esett vissza a tavalyihoz képest. Elektromosautó-eladások (kerekített adatokkal) Európában, Forrás: PwC Elektromosautó-eladások (kerekített adatokkal) Kínában, Forrás: PwC Mindez természetesen a koronavírus hatásainak késleltetett megjelenésével magyarázható, és a második negyedévben biztosan megfordul a tendencia. A járvány február közepi tetőzése után a kínai autóeladások mostanra elkezdtek visszatérni a normál kerékvágásba, Európában azonban az áprilisi, és várhatóan még a májusi korlátozások is akadályozni fogják az új járművek regisztrációját. A környezetbarát hajtásrendszerek további terjedését támogatva a kínai kormány 2022-ig meghosszabbította a NEV-ek (New Energy Vehicle) vásárlásáért járó állami hozzájárulást, valamint a 10%-os forgalmi adó alóli mentességet, azonban az elmúlt napokban bejelentett részletek szerint számos változtatás történik a támogatási rendszerben. 2020 és 2022 között mindhárom esztendőben 10%-kal csökken a támogatás mértéke a korábbi évihez képest, július 22-től pedig kizárólag a maximum 300 000 jüan indulóáron kapható villanyautókért vehető igénybe a kedvezmény. Ez kizárja a prémium autógyártók elektromos autóit a támogatottak köréből, de még a jelenleg 323 800 jüanról induló Tesla Model 3 ára is meghaladja a limitet. Szakértők szerint a kínai kormány éppen azt szeretné elérni ezzel a módosítással, hogy a Tesla csökkentse az alap Model 3 vételárát. Európában az év első három hónapjában a Renault Zoe volt a legkelendőbb villanyautó, amit az új Peugeot 208 EV és a Volkswagen e-Golf követett. A tisztán elektromos autóknál némileg dinamikusabban terjedtek a plug-in hibridek a kontinensen (+149% tavalyhoz képest), amelyek között továbbra is a Mitsubishi Outlander PHEV a legnépszerűbb. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!