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 Ma reggel sajtótájékoztatót tartott a Renault csoport, a Nissan és a Mitsubishi által alkotott szövetség a jövőben követendő stratégiájáról. A legfontosabb változás, hogy a három vállalat vezetői jóváhagyták a szövetség tagjai számára a vezető-követő rendszer alapelveit. A vezető-követő stratégia előnyei a szövetség tagjai számára a következők: a szövetség szabványosítási stratégiájának további elmélyítése a platformoktól kezdve a karosszériáig lehetővé teszi a tagvállalatok számára, hogy egy alapjárműre összpontosítsanak (vezető autó), a testvérjárművek mellett, amit a vezető cég tervez a követő csapatok támogatásával biztosítja az egyes márkák számára, hogy a járművek a lehető legversenyképesebbek legyenek folytatják a könnyű haszongépjárművek szegmensében a termékek megosztását, hiszen ebben a kategóriában már eddig is alkalmazták a vezető-követő rendszert. A szövetség tagjai között elosztották a világ részeit is, melyeket referencia-régiónak neveznek. Ennek eredményeképp mindegyik vállalat a kiemelt régióra összpontosíthat, ahol a legversenyképesebbek között lehet, a többiek számára pedig referenciaként szolgálhat a versenyképességük fokozása érdekében. Az együttműködés új rendszere várhatóan 40%-kal csökkenti majd a rendszerbe bevont járművek esetén a befektetések csökkentését a termelés csoportosításával. Jean-Dominique Senard, a Renault elnök-vezérigazgatója A Nissan referencia régiója Kína, Észak-Amerikai és Japán lesz. Európa, Oroszország, Dél-Amerika és Észak-Afrika területén a Renault kapja a vezető szerepet. Délkelet-Ázsia és Japán pedig a Mitsubishi referencia régiója lesz. A vezető-követő rendszer az egyes vállalatok esetében a következő termékportfólió frissítést követően jelenhet meg, amelyről néhány gyakorlati példát is ismertettek. Az együttműködés értelmében a C-SUV szegmens 2025-től várható megújulását a Nissan vezeti majd, míg a B-SUV szegmensben a Renault kapja a vezető szerepet. Dél-Amerikában a B-szegmens termék platformját racionalizálják majd, így a jelenlegi négy változat helyett csak egy közös platform lesz a jövőben, amelyet együtt használ majd a Renault és a Nissan. A közös platformot két üzemben gyártják majd. Délkelet-Ázsiában és Japánban például a Nissan és a Mitsubishi a kei car kategóriában fog szorosabban együttműködni. Az új együttműködési rendszernek köszönhetően 2025-re a szövetség modelljeinek közel 50%-át már a vezető-követő rendszerben gyártják majd. Az egyes tagvállalatok továbbra is megosztják majd egymás között a platformokba, erőátviteli rendszerekbe és technológiákba invesztált befektetéseiket, hiszen ez már bizonyította hatékonyságát és ez tette lehetővé a Renault Clio és a Nissan Juke által megosztott CMF-B platform sikeres kifejlesztését, de említhetnénk a Nissan Dayz és a Mitsubishi eK Wagon közös kei-car platformját is. Hamarosan megjelenik a közös CMF-C/D és a CMF-EV platformok is. A vezető-követői rendszerben az egyes platformok és technológiák fejlesztése is megoszlik majd. Az önvezető rendszerek és autonóm járművek esetén a Nissan kapja a vezető szerepet. A connected services területét a Renault fejleszti majd az Android alapú platform tekintetében, de Kínában a Nissan kapja a vezető szerepet. Az elektromos autók architektúrájának központi rendszerét a Renault fogja fejleszteni. A CMF-A/B platform esetében az e-PowerTrain (ePT) fejlesztője a Renault lesz, azonban a CMF-EV ePT a Nissan fennhatósága alá kerül. A Mitsubishi kapja a C/D szegmens konnektoros hibridjeinek fejlesztését, amely nem meglepő a Mitsubishi Outlander modell világszerte elért sikereinek tekintetében. A sajtótájékoztatón számos kérdést tettek fel az újságírók arról, hogyan valósul meg az új stratégiában az Emmanual Macron francia elnök által tegnap bejelentett elektromobilitási forradalomhoz. Ezzel kapcsolatban a szövetség vezetői elmondták, hogy véleményük szerint a stratégiájuk teljes mértékben összhangban áll Franciaország törekvéseivel, a Renault stratégiájával kapcsolatos részleteket azonban a péntekre meghirdetett sajtótájékoztatón tudhatunk majd meg. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!