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
auto

Minden német benzinkúton kötelező lesz a villanytöltő

elektromosautó-töltés
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Egyre érdekesebben alakulnak az európai gazdaságmentő csomagok, mivel úgy tűnik az EU vezető országai kemény környezetvédelmi feltételekhez és a zéró emissziós közlekedés támogatásához kötik a cégeknek szánt euró milliárdokat.

Míg eleinte attól tartottunk, hogy a helyzetet kihasználva az autóipar kilobbizza majd a kibocsátási normák csökkentését, mostanra úgy tűnik, hogy az ÁFA mentes EU-s villanyautó tervek, a 7000 eurós francia támogatás  és a német roncsprémium után most újabb jelentős rendelkezés készül a villanyautók támogatására.

Ráadásul megdöbbentően nagyszabású.

7000 eurós állami támogatás Franciaországban a villanyautókra

Kötelező lesz

A magas bekerülési költségek és a csekély hatótáv mind olyan villanyautós problémák, amelyek mára már egyre inkább háttérbe szorulnak. A tömeggyártás felfutása és a gyártási költségek csökkenése hatására a legújabb modelleknél úgy tűnik már a 40-50 kWh akku kapacitás az alap és a 70-80 is gyakori opció. Ezzel a legtöbb új villanyautó hatótávja ma már 300, a jobban felszerelt típusoké 450-500 kilométer körül alakul – a WLTP szerint tesztelve, persze. Az állami támogatások pedig a csökkenő árak mellett egyre szűkítik az ollót a belsőégésű motoros autókhoz képest a bekerülési költségek terén.

Rendkívüli: ÁFA mentes villanyautókat akar az EU

De a töltőhálózat és különösképpen a villámtöltők sűrűsége és elérhetősége továbbra is egy olyan pont, ami sokakat visszatart. (Noha a helyzet folyamatosan és szemmel láthatóan javul hazánkban is). A Reuters szerint a most terítéken lévő 130 milliárd eurós német gazdaságélénkítő csomag egyik eleme pont erre ad elég kemény választ, ugyanis:

minden német benzinkúton kötelező lesz elektromos töltőpontot üzemeltetni.

Az ötlet egyébként nem teljesen új, már tavaly októberben is lehetett róla olvasni a német médiában, de úgy tűnik most a gigantikus mentőcsomag részeként meg is valósul.  A részletek még nem ismertek, így nem tudjuk a pontos feltételeket, mint például az előírt töltőoszlop számot, teljesítményt, vagy a telepítési határidőket, de a német Focus magazin úgy tudja, hogy a német nagykoalíció tervezete lehetővé tenné az olajcégeknek, hogy a költségeket elszámolhassák mint a karbon semlegesség felé tett beruházást.

A program továbbra is fenntartja azt a 2,5 milliárd eurós keretet, amivel az állam az egyéb, benzinkutakon kívüli helyszíneket támogatná töltő telepítésben. Ezek között vannak a kórházak, sportlétesítményék és a városközpontok is. És bár az üzemeltetők biztosan szívni fogják a fogukat, a tervezet egy személyes vesszőparipámat is megemlíti, hiszen előírná az egységes fizetési rendszer kiépítését a most használt megannyi külön kártya, token és egyéb szolgáltató specifikus megoldás helyett.

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás