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
auto
2024. 04. 26. péntek

Minden német benzinkúton kötelező lesz a villanytöltő

Egyre érdekesebben alakulnak az európai gazdaságmentő csomagok, mivel úgy tűnik az EU vezető országai kemény környezetvédelmi feltételekhez és a zéró emissziós közlekedés támogatásához kötik a cégeknek szánt euró milliárdokat.

Míg eleinte attól tartottunk, hogy a helyzetet kihasználva az autóipar kilobbizza majd a kibocsátási normák csökkentését, mostanra úgy tűnik, hogy az ÁFA mentes EU-s villanyautó tervek, a 7000 eurós francia támogatás  és a német roncsprémium után most újabb jelentős rendelkezés készül a villanyautók támogatására.

Ráadásul megdöbbentően nagyszabású.

7000 eurós állami támogatás Franciaországban a villanyautókra

Kötelező lesz

A magas bekerülési költségek és a csekély hatótáv mind olyan villanyautós problémák, amelyek mára már egyre inkább háttérbe szorulnak. A tömeggyártás felfutása és a gyártási költségek csökkenése hatására a legújabb modelleknél úgy tűnik már a 40-50 kWh akku kapacitás az alap és a 70-80 is gyakori opció. Ezzel a legtöbb új villanyautó hatótávja ma már 300, a jobban felszerelt típusoké 450-500 kilométer körül alakul – a WLTP szerint tesztelve, persze. Az állami támogatások pedig a csökkenő árak mellett egyre szűkítik az ollót a belsőégésű motoros autókhoz képest a bekerülési költségek terén.

Rendkívüli: ÁFA mentes villanyautókat akar az EU

De a töltőhálózat és különösképpen a villámtöltők sűrűsége és elérhetősége továbbra is egy olyan pont, ami sokakat visszatart. (Noha a helyzet folyamatosan és szemmel láthatóan javul hazánkban is). A Reuters szerint a most terítéken lévő 130 milliárd eurós német gazdaságélénkítő csomag egyik eleme pont erre ad elég kemény választ, ugyanis:

minden német benzinkúton kötelező lesz elektromos töltőpontot üzemeltetni.

Az ötlet egyébként nem teljesen új, már tavaly októberben is lehetett róla olvasni a német médiában, de úgy tűnik most a gigantikus mentőcsomag részeként meg is valósul.  A részletek még nem ismertek, így nem tudjuk a pontos feltételeket, mint például az előírt töltőoszlop számot, teljesítményt, vagy a telepítési határidőket, de a német Focus magazin úgy tudja, hogy a német nagykoalíció tervezete lehetővé tenné az olajcégeknek, hogy a költségeket elszámolhassák mint a karbon semlegesség felé tett beruházást.

A program továbbra is fenntartja azt a 2,5 milliárd eurós keretet, amivel az állam az egyéb, benzinkutakon kívüli helyszíneket támogatná töltő telepítésben. Ezek között vannak a kórházak, sportlétesítményék és a városközpontok is. És bár az üzemeltetők biztosan szívni fogják a fogukat, a tervezet egy személyes vesszőparipámat is megemlíti, hiszen előírná az egységes fizetési rendszer kiépítését a most használt megannyi külön kártya, token és egyéb szolgáltató specifikus megoldás helyett.

 

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.