Minden német benzinkúton kötelező lesz a villanytöltő

Egyre érdekesebben alakulnak az európai gazdaságmentő csomagok, mivel úgy tűnik az EU vezető országai kemény környezetvédelmi feltételekhez és a zéró emissziós közlekedés támogatásához kötik a cégeknek szánt euró milliárdokat.

Míg eleinte attól tartottunk, hogy a helyzetet kihasználva az autóipar kilobbizza majd a kibocsátási normák csökkentését, mostanra úgy tűnik, hogy az ÁFA mentes EU-s villanyautó tervek, a 7000 eurós francia támogatás  és a német roncsprémium után most újabb jelentős rendelkezés készül a villanyautók támogatására.

Ráadásul megdöbbentően nagyszabású.

Kötelező lesz

A magas bekerülési költségek és a csekély hatótáv mind olyan villanyautós problémák, amelyek mára már egyre inkább háttérbe szorulnak. A tömeggyártás felfutása és a gyártási költségek csökkenése hatására a legújabb modelleknél úgy tűnik már a 40-50 kWh akku kapacitás az alap és a 70-80 is gyakori opció. Ezzel a legtöbb új villanyautó hatótávja ma már 300, a jobban felszerelt típusoké 450-500 kilométer körül alakul – a WLTP szerint tesztelve, persze. Az állami támogatások pedig a csökkenő árak mellett egyre szűkítik az ollót a belsőégésű motoros autókhoz képest a bekerülési költségek terén.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villámtöltőt tett Hatvanba a Mobiliti és a Decathlon

De a töltőhálózat és különösképpen a villámtöltők sűrűsége és elérhetősége továbbra is egy olyan pont, ami sokakat visszatart. (Noha a helyzet folyamatosan és szemmel láthatóan javul hazánkban is). A Reuters szerint a most terítéken lévő 130 milliárd eurós német gazdaságélénkítő csomag egyik eleme pont erre ad elég kemény választ, ugyanis:

minden német benzinkúton kötelező lesz elektromos töltőpontot üzemeltetni.

Az ötlet egyébként nem teljesen új, már tavaly októberben is lehetett róla olvasni a német médiában, de úgy tűnik most a gigantikus mentőcsomag részeként meg is valósul.  A részletek még nem ismertek, így nem tudjuk a pontos feltételeket, mint például az előírt töltőoszlop számot, teljesítményt, vagy a telepítési határidőket, de a német Focus magazin úgy tudja, hogy a német nagykoalíció tervezete lehetővé tenné az olajcégeknek, hogy a költségeket elszámolhassák mint a karbon semlegesség felé tett beruházást.

A program továbbra is fenntartja azt a 2,5 milliárd eurós keretet, amivel az állam az egyéb, benzinkutakon kívüli helyszíneket támogatná töltő telepítésben. Ezek között vannak a kórházak, sportlétesítményék és a városközpontok is. És bár az üzemeltetők biztosan szívni fogják a fogukat, a tervezet egy személyes vesszőparipámat is megemlíti, hiszen előírná az egységes fizetési rendszer kiépítését a most használt megannyi külön kártya, token és egyéb szolgáltató specifikus megoldás helyett.

EZT OLVASTAD MÁR?  Használható a villámtöltő Szegeden

 

Elektromos autót használsz?