Ott akarja megverni a Teslát a GM, ahol még lehet esélye

A Reuters értesülései szerint egy tisztán elektromos kisteherautón dolgozik a General Motors, a detroiti autógyártó állítólag azért döntött a projekt elindítása mellett, hogy egy olyan szegmensben szerezzen piaci fölényt a Teslával szemben, ahol az még nem mutatott be saját villanyautót. A GM terveiről nyilatkozó autóipari beszállítók elmondása szerint a bevételük jelentős részét a haszongépjárművekből szerző nagy amerikai autógyártók „nem akarják ezt az ajtót is nyitva hagyni a Tesla számára, mint ahogyan a személyautókkal tették”. A Cybertruck megjelenése már így is óriási csapásnak ígérkezik a hagyományos meghajtású Ford és GM márkajelzésű pick-upok eladásaira, és egyelőre bizonytalan, hogy a két autóóriás milyen saját elektromos platóssal tud majd visszavágni a kaliforniai gyártó nem mindennapi járművére.

A GM kisteherautójáról egyelőre annyi információ derült ki, hogy a BV1 kódnevet viseli, és várhatóan a Detroit-Hamtramck létesítményben kerül gyártásba 2021 vége felé. Műszaki tulajdonságait tekintve bizonyára sokban hasonlít majd a vállalat közelgő villanyautóira, és a nemrég bemutatott Ultium akkurendszert hordozza majd. A gyártó egyelőre nem erősítette meg a jármű érkezését, de korábban azt nyilatkozta, hogy a 2023-ig megjelenő legalább 20 új tisztán elektromos modellt változatos karosszéria-kialakítás fogja jellemezni. A források szerint azt egyelőre nem döntötte el a GM, hogy meglévő márkáin keresztül küldi piacra a kisteherautót, vagy újat hoz létre.

EZT OLVASTAD MÁR?  Miskolcon is működik a Decathlon-Mobiliti töltő

Habár a Tesla még nem, számos más autógyártó és szállítmányozó vállalat döntött villanyos furgon mellett, így versenytársakban nem lesz hiány. A Fordnak ott lesz a Transit zéró kibocsátású változata, az Amazon a Riviannal szerződött 100 000 elektromos kisteherautóért, az UPS pedig azzal a brit start-uppal állt össze, melyet a Hyundai is partnerének választott a szegmens elektromosításához.

Elektromos autót használsz?